یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

رییس سازمان حج و زیارت: ثبت نام کنندگان سماح در اولویت خرید بلیت اتوبوس و هواپیما هستند

رییس سازمان حج و زیارت: ثبت نام کنندگان سماح در اولویت خرید بلیت اتوبوس و هواپیما هستند
رییس سازمان حج و زیارت گفت: زائران ثبت‌نام کننده در سامانه سماح که اطلاعات فردی خود را به درستی ثبت و بیمه خود را پرداخت کرده اند، در اولویت دریافت بلیت اتوبوس و هواپیما برای سفر به راهپیمایی اربعین هستند.

«سیدعباس حسینی» در گفت وگو با ایرنا افزود:  اطلاعات موجود در سامانه سماح غیر از مسائل بیمه ای، به صورت یکپارچه سبب مدیریت و سهولت کار زائران خواهد شد و به همین منظور، اطلاعات یادشده در اختیار سازمان هواپیمایی و ناوگان حمل و نقل برون شهری قرار می گیرد.

 

سامانه سماح با نشانی samah.haj.ir یا my.haj.ir در اینترنت به روی همگان باز است.

 

وی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت به عنوان عضو ستاد مرکزی اربعین، عهده دار نام نویسی زائران در سامانه سماح و جمع آوری و ارائه اطلاعات زائران برای دیگر نهادهای مربوطه جهت تسریع بخشیدن به امور مختلف و خروج و ورود به کشور است.

 

حسینی یادآور شد: بیمه زائران در سامانه سماح در سه بسته 35، 45 و 55 هزار تومانی ارایه می شود که هر بسته بر اساس میزان پوشش خدمات با یکدیگر تفاوت دارد.

 

رییس سازمان حج و زیارت گفت: زائرانی که ثبت نام را به درستی انجام داده و هزینه ببمه خود را تعیین کنند، از یکصدکیلومتری مرز ایران تا تمامی مدت حضور در خاک عراق تحت پوشش بیمه حوادث و عمر قرار می گیرند.

 

حسینی با بیان اینکه زائران اربعین هنگام ثبت نام در سامانه سماح بایستی مرز خروج از کشور را تعیین کنند، افزود: مشخص کردن مرز خروج زائران بنا به ظرفیت مرزهای خروجی انجام می گیرد که این امر در نهایت سبب تسریع در خروج و ورود زائران با توجه به گرمی هوا خواهد شد.

 

وی با دعای خیر برای سلامت تمامی زائران اربعین حسینی یادآور شد: حادثه خبر نمی کند. به همین دلیل، به زائران عزیز توصیه می کنم حتما قبل از خروج از کشور، مسائل بیمه ای خود را با ثبت نام در سامانه سماح به انجام برسانند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :