یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

سفر کاروان های زیارتی ایران به سوریه آغاز شد

سفر کاروان های زیارتی ایران به سوریه آغاز شد
نخستین هواپیمای حامل زائران ایرانی در قالب دو کاروان زیارتی امشب (سه شنبه شب) از تهران به سوی دمشق پایتخت سوریه پرواز کرد.

سفر زائران ایرانی حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (س) به دمشق که مدتی پس از بروز جنگ در سوریه در اواخر دهه هشتاد شمسی متوقف شده بود، پس از شکست داعش، تا حدودی احیا شد اما بار دیگر به دلیل مسائل امنیتی  از خرداد سال گذشته متوقف گشت.

 

اکنون بعد از حدود 14 ماه توقف، این سفرها زیر نظر سازمان حج و زیارت برقرار شده است و به گفته «حمیدرضا محمدی» معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، مطابق  برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار است از این پس سه شنبه هر هفته هواپیمایی کاسپین کاروان زائران ایرانی را به سوریه منتقل کند و زائران باقی مانده هفته قبل را بر گرداند.

 

محمدی افزود: از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه در پی سفر آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور و امضای تفاهمنامه و رفع مشکلات موجود صورت گرفته است.

 

وی یادآور شد: شمار اعضای دو کاروانی که امشب به سوریه رفتند، 85 نفر بود و برای اقامت ۷ روزه در آن کشور مبلغ ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کرده بودند.

 

محمدی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد هزینه های دریافتی مربوط به پروازهای رفت و برگشت است، یادآور شد: به دنبال افزایش ظرفیت و استفاده از شرکت های هواپیمایی دیگر برای افزایش اعزام هرچه بیشتر زائران ایرانی به سوریه هستیم.

 

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: با توافق دو کشور  قرار است در گام اول، سالانه ۵۰ هزار زائر ایرانی به سوریه اعزام شوند.

 

ثبت‌نام سفرهای زیارتی به سوریه در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت صورت می گیرد.

 

در حال حاضر زائران فقط از تهران اعزام می‌شوند و زائران سایر استان‌ها هم برای تشرف به سوریه باید از ایستگاه پروازی تهران به دمشق بروند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :