شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

همایش یاوران حجاج استان آذربایجان شرقی برگزار شد

همایش یاوران حجاج استان آذربایجان شرقی برگزار شد
همایش یاوران حجاج استان آذربایجان شرقی در مجتمع فرهنگی تربیتی شهید آیت ا... بهشتی تبریز برگزار شد.

همایش یاوران حجاج کاروان‌های حج تمتع 1402 استان آذربایجان شرقی ، به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در این استان و با حضور یاوران حجاج در مجتمع فرهنگی تربیتی شهید آیت ا... بهشتی تبریز برگزار شد.


این همایش با هدف تبیین برنامه‌های فرهنگی حج 1402، ایجاد تحول روحی و اخلاقی در کاروان ها و راهنمایی زائران برای همکاری در برنامه ریزی ها و اجرای فعالیتهای فرهنگی برگزار شد.


در این همایش حجت الاسلام و المسلمین ایران نژاد مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی، در سخنانی با اشاره به آیات و روایات در خصوص خدمت رسانی به زائران ، یاوران حجاج را در همراهی در فعالیت های کاروانها تأثیرگذار دانست.

 

وی  با تشریح برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و تبیین اهمیت نقش یاوران حجاج در کاروان ها در موسم حج تمتع، به بیان وظایف و مسئولیت های یاوران حجاج پرداخت.

 

در ادامه این همایش آقای امیر روحی مدیر اداره حج و زیارت استان، در زمینه ساختار کاروانها و شرایط حج امسال توضیحاتی داد.


در بخش پایانی این همایش، آقای دکتر فتح الهی در خصوص مسائل بهداشتی و امداد و نجات نکات ضروری  را برای یاوران حجاج بیان کرد.


امسال 4 هزار و 320 نفر زائر در قالب 30 کاروان از استان آذربایجان شرقی برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد که اولین کاروان از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در 19 خردادماه تبریز را به مقصد عربستان ترک خواهد کرد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط