شنبه 06 مرداد 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

پیام حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به حجاج استان

پیام حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به حجاج استان
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در پیامی به حجاج آذربایجان شرقی حج تمتع ۱۴۰۲ با اشاره به اهمیت انجام این فریضه الهی اظهار داشت: سفر حج که به عنوان سفر عمر به شمار می‌رود نیاز به انجام بر...

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در پیامی به حجاج آذربایجان شرقی حج تمتع ۱۴۰۲ با اشاره به اهمیت انجام این فریضه الهی اظهار داشت: سفر حج که به عنوان سفر عمر به شمار می‌رود نیاز به انجام برخی اقداماتی دارد که انسان باید در سرزمین حج به کار گیرد.


وی افزود: حج مایه استواری جامعه می شود قوام و استواری جامعه به انجام حج مطلوب و صحیح وابسته است، کسانیکه به مال و منال در دنیا رسیدند ولی حج در کارنامه خود ندارند در عالم برزخ آرزو می‌کنند که ایکاش یک حج در کارنامه خود داشتند.


سرپرست حجاج ایرانی تمرین اجتناب و پرهیزکاری را از نتایج یک حج مقبول دانست و تصریح کرد: انسان با لباس احرام، به یک خودکنترلی در امور دنیوی می‌رسد که بتواند از برخی کارها اجتناب کند، این خودکنترلی برای انسان یک درس است.


وی بازارگردی را یکی از عیوب زائران در سفر حج دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی به دنبال سوغات است می‌تواند از بازارهای داخل کشور تهیه کند و خود را از معنویات حج محروم نسازد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: سفر حج به یک آرزوی دیرتحقق یافته تبدیل شده است، در حدود یک میلیون نفر هنوز در صف انتظار اعزام به این سفر معنوی هستند، بنابراین باید تمام و کمال از نعمات این سفر معنوی بهره برد.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در طول سفر یکی از نیازهای اساسی سفر حج است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای روزهای حضور در سرزمین وحی، جزو اولویت‌های یک زائر است که بتواند هم لذت کافی را برده و هم توشه معنوی خود را کامل کند. استفاده از معارف الهی، حقایق، اماکن زیارتی، طواف خانه خدا، فرصت‌هایی است که گاها تا آخر عمر دوباره نصیب هرکسی نمی‌شود.


سرپرست حجاج ایرانی، یادآور شد: استفاده بی رویه از شبکه‌های مجازی، یکی از آفت‌های بزرگ است، زائری که برای زیارت خانه خدا و سایر اماکن مقدسه سفر می‌کند، به شبکه حقیقی خداوند متصل می‌شود، حج شبکه حقیقی ارتباط با خداست، هرچه قدر در شبکه‌های مجازی غوطه ور شویم از شبکه حقیقی خداوند باز خواهیم ماند.

 

وی همراهی با مدیران کاروان‌ها را مهم دانست و گفت: تعاون و تفاهم با یکدیگر و مدیران کاروان‌ها برای بهتر شدن انجام مناسک حج ضروری است، امسال برخی از زائران خانه خدا، سالمندان هستند که  روحیه کمک و همراهی اقتضا می‌کند زائرانی که از توانایی مناسبی برخوردار هستند در کمک به این زوار سالمند پیشقدم باشند، اساسا اگر همیاری کاروانی نباشد انجام کارها به سختی امکان پذیر خواهد شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، ادامه داد: تحول اخلاقی و دگرگونی ازنتایج درخشان سفر حج است، دگرگونی به یکباره رخ نمی‌دهد بلکه انسان باید خود زمینه‌های آن را فراهم کند و حضور در کنار خانه خود برای تحقق تحول اخلاقی مهم است.


سرپرست حجاج ایرانی انتخاب همسفر در مناسک حج را ضروری دانست و عنوان داشت: زائران خانه خدا، سعی کنند همسفری را انتخاب کنند که تا انسان را در کسب فیوضات این سفر معنوی یاری کند و از همنشینی با کسانیکه اوقات خود را به بطالت می‌گذرانند، پرهیز کنند.


وی در پایان تاکید کرد: احترام به همه مسلمانان و حفظ وحدت اسلامی، جزو توصیه‌های ضروری به همه زائران حج است، اخلاق خوب با همه زائران کشورهای مسلمان، نمنه واقعی یک شیعه را معرفی خواهد کرد، حمایت از مسلمانان فلسطین و مسجدالاقصی، دعا برای همه افراد، دعا برای والدین، قطعا موجب کسب فیوضات بیشتر از این سفر روحانی خواهد بود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط