جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

همایش اسرار و معارف حج زائران در تبریز برگزار شد

همایش اسرار و معارف حج زائران در تبریز برگزار شد
همایش اسرار و معارف حج با حضور کارگزاران و زائران حج تمتع کاروان های شهر تبریز در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری شهید بهشتی این شهر برگزار شد.

همزمان با ماه مبارک رمضان، همایش اسرار و معارف حج با حضور زائران حج تمتع کاروان های شهر تبریز روز جمعه از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان آذربایجان شرقی در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری شهید بهشتی این شهر برگزار شد.

 

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر ایران نژاد مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اذربایجان شرقی در سخنانی خطاب به زائران اظهار داشت: توفیق تشرف زیارت خانه خدا و درک زیارت حرم مطهر پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و بارگاه ملکوتی ائمه معصومین (ع) در بقیع حمد و سپاس خدای سبحان را می طلبد.

 

وی گفت: حال که خداوند منان شما را به مهمانی خود دعوت و این سعادت بزرگ را به شما عطا کرده، شایسته است به پاس توفیق و لطف الهی از لحظه ای که قصد سفر می کنید عزم خود را جزم کرده و با روحی والا و عظیم، رفتار، گفتار و تفکرمان را چنان سازیم که زیبنده مهمانی خداوند باشیم.

 

وی افزود: شما زائران عزیز نمایندگان ملت بزرگ ایران هستید و فرهنگ ایرانی اسلامی و ملت فداکار ایران و خون پاک شهیدان والامقام، آن قدر عظیم است که می طلبد عظمت، شکوه و ایثار این ملت را در مقابل دیدگان مسلمانان دیگر کشورهای جهان به نمایش بگذارید.

 

حجت الاسلام و المسلمین ایران نژاد، حج را اظهار عبودیت و بندگی به پیشگاه خداوند متعال دانست و گفت: این امر در تمام اعمال حج نظیر احرام، طواف، سعی و قربانی و ... مشهود است.

 

وی افزود: منافع روحی و اخلاقی بسیاری به شخص حاجی و به جامعه اسلامی می رسد، حاجی با پوشیدن لباس احرام و قطع وابستگی خود از تعلقات مادی و دنیوی رها گشته و آماده عروج در فضای معنوی و عرفانی می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه ضمن تشریح بایدها و نبایدهای سفر حج تمتع، به صورت مصور در خصوص اماکن اسلامی مکه، مدینه و قبرستان بقیع توضیحاتی به زائران ارائه کرد.

 

خاطر نشان می شود امسال 4230 زائر در قالب 30 کاروان از استان آذربایجان شرقی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.