جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

متن قطعنامه مراسم برائت از مشركين حج سال ۹۲

متن قطعنامه مراسم برائت از مشركين حج سال ۹۲
ما حجاج بيت الله الحرام، همزمان با وقوف در سرزمين عشق و معرفت عرفات، ضمن تجديد پيمان با انديشه‌هاي والاي امام خميني كبير (رض) و منويات ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مدظله العالي) و با اعلام بيزاري از كفر ...
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در سرزمين وحي، قطعنامه مراسم برائت از مشركين حج سال ۹۲، ساعت پيش در صحراي عرفات قرائت شد كه در بخش از اين پيام آمده است: ما حجاج بيت الله الحرام، همزمان با وقوف در سرزمين عشق و معرفت عرفات، ضمن تجديد پيمان با انديشه‌هاي والاي امام خميني كبير (رض) و منويات ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مدظله العالي) و با اعلام بيزاري از كفر و شرك و استكبار جهاني، مواضع خود را اعلام مي‌داريم.

متن كامل قطعنامه بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

وَأَذَانٌ مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ أَنَّ اللَّهَ بَرِيءٌ مِّنَ لْمُشْرِكِينَ وَرَسُولُهُ

با حمد خداي منان كه نعمت حضور درسرزمين وحي و اداي فريضه حج را به حجاج بيت الله الحرام عنايت فرمود تا در سايه معنويت و خضوع در برابر خداي رحيم، موفق به بصيرت افزايي، مسئوليت شناسي و ثبات قدم شوند؛

و در اجراي فرمان الهي و پيروي از پيامبر اكرم (ص) و اهل بيت او (ع)؛

ما حجاج بيت الله الحرام، همزمان با وقوف در سرزمين عشق و معرفت عرفات، ضمن تجديد پيمان با انديشه‌هاي والاي امام خميني كبير (رض) و منويات ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مدظله العالي) و با اعلام بيزاري از كفر و شرك و استكبار جهاني، مواضع خود را اعلام مي‌داريم:

۱- برائت از مشركان از اركان حج ابراهيمي و فرصتي براي پيمان جمعي مسلمين در كنگره عظيم حج، براي رويارويي با توطئه‌هاي استكبار و صهيونيسم بين المللي است. ما ضمن محكوميت اين دسيسه ها، تاكيد مي‌كنيم كه امت اسلامي نقش شايسته خود را در مديريت جهان، تمدن سازي و ارائه الگوي برتر ايفا خواهد كرد. ۲- با تاكيد بر اينكه اسلام دين رحمت، برادري و محبت و منادي صلح و عدالت است از همه علما، نخبگان و انديشمندان جهان اسلام انتظار داريم، با هوشياري و همكاري، براي معرفي چهره حقيقي و رحماني اسلام به جهان عاصر تلاش كنند و اجازه ندهند كه با اقدامات خودسرانه و خشونت آميز گروهي از عناصر جاهل يا خودفروخته، افكار عمومي جهان نسبت به اسلام عزيز مخدوش شود.

۳- با تاكيد بر وحدت اسلامي، تلاش‌هاي جاري براي تفرقه در صفوف مسلمين، توهين به مقدسات، تكفير و اقدامات خشونت آميز و تروريستي را محكوم مي‌كنيم و از علما و انديشمندان مسلمان مي‌خواهيم كه به تاسي از رهبر انقلاب اسلامي و مراجع و عالمان ديني، فتوا و نظر صريح خود را در تحريم و محكوميت اين اقدامات صادر نمايند.

۴- با حمايت از جنبش بيداري اسلامي، ضمن هشدار نسبت به اقدامات واپسگرايانه براي بازگشت اوضاع به گذشته يا انحراف قيام‌هاي مردمي از مسير اصيل خود، بر ادامه راه تا دستيابي به هويت راستين اسلامي تاكيد مي‌كنيم.

۵- با اعلام اين كه آرمان فلسطين مساله محوري امت اسلامي است و تاكيد بر ضرورت آزادي قدس شريف و سرزمين فلسطين از نهر تا بحر، هرگونه تلاش براي انحراف اذهان مسلمين و جهانيان از مساله فلسطين را به سود رژيم اشغالگر صهيونيستي مي‌دانيم و ضمن رد طرح‌هاي سازشكارانه، از مقاومت مردم فلسطين برايآزادي سرزمين خود حمايت مي‌كنيم.

۶-در آئين اعلام برائت از مشركين در سرزمين عرفات، بر ضرورت شناخت دشمنان امت اسلامي و ترفندها و شيوه‌هاي استكبار جهاني به رهبري آمريكا، رژيم صهيونيستي و اذناب آنها، ضمن محكوم كردن بحران آفريني وبرادر كشي در سوريه، اعلام مي‌داريم كه توطئه درهم شكستن جبهه مقاومت راه به جايي نخواهد برد و تنها راه حل بحران در اين كشور، رد دخالتهاي بيگانگان و مراجعه به آراي مردم در چارچوب ساز‌و‌كارهاي قانوني است. ما همچنين نقض حقوق مردم منطقه، تجاوز و ترور در عراق، پاكستان و افغانستان، كشتار مسلمانان ميانمار و تفرقه افكني در جهان اسلام را قاطعانه محكوم مي‌كنيم.

۷- ضمن پاسداشت تجربه انقلاب اسلامي ايران در ارائه الگويي موفق از اسلام سياسي و برقراري نظام مردمسالاري ديني كه مبتني بر مراجعه به آراي عمومي در عين حاكميت اصول وارزش‌هاي اسلامي است و تاكيد بر دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در تحقق توسعه، پيشرفت علمي، عدالت و امنيت و نيز مواضع اصولي آن در حمايت از مسائل عادلانه امت اسلامي كه به رغم همه توطئه‌ها تا امروز استمرار داشته است، اعلام مي‌داريم، چنانكه رهبر انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي (مدظله العالي) همواره تاكيد فرموده اند، اين تجربه گرانسنگ مي‌تواند در اختيار ملت‌هاي مسلمان به پا خاسته قرار گيرد.

و آخر دعوانا الحمدلله رب العالمين

صحراي عرفات / نهم ذي الحجه ۱۴۳۴
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.