ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

بررسی طرحهای اعزام زایران به عتبات در نشست هم اندیشی مدیران دفاتر حج وزیارت استانها و شرکت های مجری

 بررسی طرحهای اعزام زایران به عتبات در نشست هم اندیشی مدیران دفاتر حج وزیارت استانها و شرکت های مجری
رییس سازمان حج و زیارت به تبیین طرح اعزام زایران کشورمان به عتبات عالیات پرداخت و بر ضرورت آسیب شناسی طرح های مدنظر تاکید کرد.

دکتر سید صادق حسینی در نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر حج و زیارت 10 استان کشور و مدیران منتخب شرکتهای مجری عتبات عالیات که در خصوص طرح های مدنظر برای اعزام زایران به عتبات عالیات برگزار شد اظهار کرد: به یک سالگی طرح نوین عتبات نزدیک می شویم چراکه طرح نوین عتبات از 23 آبان ماه 1400 و بعد از آسیب شناسی های صورت گرفته نسبت به طرح تمرکز و در مدیریت قبلی کلید خورد.


وی با بیان اینکه طی 17 سال طرح اعزام زایران به صورت متمرکزو توسط شرکت شمسا انجام و طی یکسال اخیر با طرح نوین انجام گرفته است گفت: جمع بندی ها و آسیب شناسی ها منجر به ایجاد طرح جدیدی با عنوان طرح نوین شد و طی این مدت نیز ادامه یافته است و در حال حاضرنیز آسیب شناسی های لازم از سوی کارشناسان نسبت به این طرح نیز انجام گرفته است.


رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه در سفرهای اخیر و دیدار با کارگزاران نقطه نظرات آنها را نسبت به طرح نوین عتبات استماع کرده است گفت: اگر این طرح ، به خوبی پیش رفته و اشکالی نداشته باشد که آن را دنبال خواهیم کرد؛ اگر نیاز به اصلاح داشته باشد باید آن را اصلاح کنیم اما اگر طرح مناسبتر و بهتری ارایه شود که آسیب ها و دغدغه های کمتری داشته باشد آن را انجام خواهیم داد.


به گفته حسینی، در حال حاضر به غیراز نقطه نظرات مختلف در رابطه با طرح نوین عتبات، طرح جدیدی از سوی کارشناسان مطرح شده است.


وی با بیان اینکه طرح متمرکز دیگر به صلاح نمی باشد، گفت: در خصوص طرح نوین عتبات که طی یکسال گذشته نیز اجرا شده، کارشناسان باید نظر دهند که آیا این طرح خوب است و اگر خوب است چه مزایایی را داشته و اگر ایراداتی دارد راهکارهای رفع آن به چه صورت می باشد.


وی افزود: طرح وروش سومی نیز از سوی کارشناسان مطرح شده مبنی براینکه کارهای اجرایی اعزام زایران به عتبات را روی سه مجموعه (سه شرکت)متمرکز کنیم یعنی یک تمرکز برروی پرواز زایران باشد و یک مجموعه ( شرکت) مبادرت به تامین و فراهم کردن شرایط پرواز کند؛ یک تمرکز در اسکان باشد که یک مجموعه متولی کل اسکان باشد(البته حقوق کسانی که برای شش ماه یا یکسال آینده اجاره کرده اند مجفوظ است)؛ یک مجموعه هم کار تغذیه و حمل و نقل درعراق را انجام دهند.


رییس سازمان حج و زیارت خطاب به مدیران مدعو ادامه داد:البته این روش و همچنین انتخاب شرکت ها را نیز به عهده خود شما می گذاریم تا روند مناسبی انجام گیرد و در این زمینه نیز نقطه نظرات خود را مطرح نمایید.


حسینی با بیان طرح دیگری مبنی بر منطقه ای یا استانی کردن اعزام ها نیز مدنظر است گفت: این بدین معنا است که اعزام ها تبدیل به 8 منطقه و 8 استان بزرگ می شود که این استانها به استانهای همجوار خود خدمت رسانی لازم در رابطه با اعزام زایران را انجام می دهند و در هراستان نیز یک شرکت یا دو شرکت وجود داشته باشند.

تاکید بر زیارت آسان ، ارزان و افزایش رضایتمندی زایران عتبات

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه این نشست مهم به تاکیدات رییس دولت سیزدهم مبنی بر زیارت آسان وارزان اشاره کرد و افزود: آیت الله دکتر رییسی اهتمام جدی بر موضوع زیارت آسان و ارزان دارند و ما نیز در سازمان حج و زیارت این مهم را دنبال کرده ایم.


حسینی تصریح کرد: با وجود نامتعادل بودن شرایط قیمتی ناشی از قیمت ارز خارجی اما تمام توان خود را برای اعزام های ارزان قیمت به کار بسته ایم که نمونه آن اعزام با قیمت 3 میلیون بوده که در حال حاضر نهایتا با قیمت 3 و نیم میلیون در حال انجام است.


وی هدف از اعزام زایران را رشد و ارتقا معنویت وکاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت:دفاتر حج وزیارت استانها می توانند با مجموعه های داخلی خود و خیرین و افراد اثرگذار نشست داشته باشند و از ظرفیتهای مختلف برای اعزام متقاضیان استفاده کنند.


رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر تسهیل در اعزام زایران به عتبات عالیات وسفرهای زیارتی گفت:همه برای هدف مقدسی جمع شده ایم و آن هدف کسب سود و سوآوری نیست بلکه تسهیل و رضایت مندی زوار است.


حسینی همچنین به آشپزخانه مرکزی در عراق اشاره کرد و گفت: در بحث تغذیه متمرکز مهم توجه به امنیت غذایی است و کیفیت و کمیت غذای زایران باید حفظ شود.


وی در خصوص بسته های متنوع سفر به عتبات نیز گفت: باید بسته های متنوع باقیمت ها و کیفیت های مناسب وجود داشته باشد تا زایران حق انتخاب داشته باشند وافزایش رضایتمندی را شاهد باشیم.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد که نقطه نظرات کارشناسی و آسیب شناسی های صورت گرفته و دقیق منتج به اعزام هرچه بهتر زایران شود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط