جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

تعداد متقاضیان زیارت اربعین از مرز 2 میلیون نفر گذشت/آغاز سفر اربعین از امروز

 تعداد متقاضیان زیارت اربعین از مرز 2 میلیون نفر گذشت/آغاز سفر اربعین از امروز
تاکنون حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین، سفر زائران اربعین از امروز هفتم شهریورماه هم‌زمان با نخستین روز ماه صف...

نام‌نویسی در سامانه سماح یکی از شروط تشرف به زیارت اربعین است و ستاد مرکزی اربعین هم در جدیدترین اطلاعیه به اهمیت نام‌نویسی زائران اربعین در سامانه سماح و داشتن بیمه تأکید کرده است.

 

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت از نام‌نویسی حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ نفر از زائران اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: تعداد متقاضیان زیارت اربعین که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، از مرز ۲ میلیون نفر گذشت و از سایر عاشقان حسینی که قصد تشرف به زیارت اربعین دارند، می‌خواهیم که ثبت‌نام خود در سامانه سماح را تکمیل و برای حفظ سلامت و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافه در شرایط اضطراری، خود را بیمه کنند.

 

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین، سفر زائران از امروز هفتم شهریورماه هم‌زمان با نخستین روز ماه صفر آغاز شده است. در سامانه سماح نیز بازه زمانی برای حضور در عراق به مدت ۲ هفته در نظر گرفته شده و مسؤولان نیز از زائران حسینی می‌خواهند که سفر خود را کوتاه کنند.

 

البته بیشتر زائران بازه زمانی از نیمه شهریورماه به بعد را برای زیارت اربعین در نظر گرفته‌اند و در مسیر نجف تا کربلا حرکت خواهند کرد. موکب‌های اربعینی ایران نیز در مرزها و عراق از ۱۶ شهریورماه فعال می‌شوند.

 

 امسال اربعین در ایران و عراق ۲۶ شهریورماه است. نام‌نویسی در سامانه سماح تا ۲۴ شهریورماه ادامه دارد و زائران برای نام‌نویسی در این سامانه مرز خروجی و زمان حدودی برای سفر به عراق را اعلام می‌کنند تا مسؤولان کمیته‌های مختلف ستاد اربعین بتوانند برای ارائه خدمات بهتر به زائران آمادگی لازم را کسب کرده و امکانات مورد نیاز را در مسیر زائران مستقر سازند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.