پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

نکات و شرایط سفر حج سالجاری جهت اطلاع رسانی به متقاضیان واجد شرایط

نکات و شرایط سفر حج سالجاری جهت اطلاع رسانی به متقاضیان واجد شرایط
نکات و شرایط سفر حج سالجاری جهت اطلاع رسانی به متقاضیان واجد شرایط 

نکات و شرایط سفر حج سالجاری جهت اطلاع رسانی به متقاضیان واجد شرایط 

 

 1- وزارت حج عربستان طی اعلامیه ای در سایت خود، داشتن سن زیر 65 سال، تزریق واکسن و همراه داشتن نتیجه آزمایش PCR منفی حداکثر تا 72 ساعت قبل از ورود به این کشور را شرط اولیه پذیرش حج سال جاری برای حجاج کشورهای مختلف اعلام نموده است.

2- دولت عربستان تاکنون هیچگونه دستورالعملی درخصوص نوع واکسن و تعداد دفعات تزریق آن برای عزیمت به حج در سال جاری صادر ننموده است.

3- در آخرین دستورالعمل صادره توسط عربستان جهت صدور روادید عمره، از واکسن های موجود در دنیا تعداد ده نوع واکسن به عنوان واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت  این کشور معرفی شده است که از این تعداد فقط واکسن های آسترازنکا و سینوفارم در سبد واکسیناسیون کشورمان وجود دارد که متقاضیان می توانند از یکی از دونوع واکسن جهت انجام واکسیناسیون خود استفاده نمایند.

4- افراد واجد شرایط سفر حج سال جاری می بایست تا قبل از انجام ثبت نام در کاروان ها نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نمایند زیرا سامانه ثبت نام بصورت برخط اطلاعات لازم را از سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت دریافت می نماید و درصورت نقص در واکسیناسیون امکان ثبت نام وجود ندارد.

5- دولت عربستان درخصوص کفایت تزریق دو نوبت واکسن و یا لزوم نوبت سوم بصورت رسمی صادر ننموده است لیکن براساس برنامه واکسیناسیون کشورمان تزریق نوبت سوم واکسن برای کلیه افراد واجد شرایط الزامی می باشد.

6- اکیداً اعلام می گردد که افراد واجد شرایط سفر حج می بایست جهت  انجام واکسیناسیون به دستورالعمل های صادر شده از سوی وزارت بهداشت علی الخصوص رعایت فاصله زمانی بین نوبت های آن را رعایت نمایند و با نظر پزشک خود و درنظر گرفتن مواردی همچون سن، جنس و سابقه بیماری های زمینه ای خود اقدام نمایند.

7- آن دسته افرادی که یک، دو یا هر سه دوز واکسن خود را انجام داده ولی در سامانه وزارت بهداشت ثبت نگردیده است می بایست با مراجعه به مرکزی که واکسیناسیون انجام داده اند نسبت به رفع مغایرت اقدام نمایند.

8- این سازمان درخصوص تعیین سن افراد واجد شرایط اعزام، نوع واکسن و تعداد نوبت های انجام واکسیناسیون تابع دستورالعمل های وزارت بهداشت و دولت میزبان می باشد و خود نقشی در تغییر و یا تعدیل این شرایط ندارد.  

مدیر سایت امتیاز به خبر :