جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

ثبت نام سفرهای زیارتی نوروزی عراق و سوریه از اواخر بهمن ماه آغاز می شود.

 ثبت نام سفرهای زیارتی نوروزی عراق و سوریه از اواخر بهمن ماه آغاز می شود.
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : ثبت نام سفرهای زیارتی نوروزی عراق و سوریه از اواخر بهمن ماه آغاز می شود.

 علی رضا رشیدیان در گفت و گو با شبکه خبر درخصوص سفرهای زیارتی گفت: اعزام زائران ایرانی به سوریه را از حدود یک ماه قبل به صورت محدود آغاز کرده ایم که با اقبال متقاضیان مواجه شده و در این مدت بیش از 500 نفر از هموطنانمان عازم این سفرمعنوی شده اند.


وی با اشاره به حمایت وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه در سفر اخیر به سوریه از ورود سایر شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال و بازگشت زائران کشورمان گفت: با توجه به این مساعدت و انعقاد قراردادهای جدید با طرف های سوری در خصوص حمل و نقل و اسکان، موضوع اصلاح و کاهش قیمت های این سفر مدنظر قرار گرفت.


رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در قراردادهای جدید؛ اقامت 3 شب به حدود 7 میلیون و 900 هزار تومان و اقامت 4 شب 8 میلیون 300 هزار تومان رسیده که به ترتیب برای بسته های 3شب اقامت 998 هزار تومان و برای 4 شب بیش از 1 میلیون تومان کاهش نرخ خواهیم داشت.


وی تصریح کرد : این برنامه ریزی و اقدام با حفظ کیفیت و ارائه خدمات مطلوب و در خور شان و منزلت زائران انجام می شود.


رشیدیان ادامه داد: این اصلاح قیمت در دور آتی اعزام‌ها اجرایی می شود و زائران با حفظ کیفیت و ارائه خدمات مطلوب و در خور شان و در کمال امنیت، عزت، کرامت و سلامت عازم این سفر می شوند.


وی همچنین با اشاره به پیش ثبت نام سفرهای سوریه اظهار کرد: تاکنون بیش از 5 هزار نفر در این مرحله برای اعزام تا تاریخ 25 اسفندماه نام نویسی کرده اند که این افراد برای ثبت نام نهایی به نزدیکترین دفتر زیارتی محل سکونت خود معرفی می شوند.


رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: مرحله بعدی ؛ پیش ثبت نام و نام نویسی برای اعزام های نوروزی سفرهای زیارتی سوریه و عتبات است که مقرر شده از 30 بهمن ماه آغاز شود و اطلاع رسانی لازم در رابطه با شرایط پیش ثبت نام و اعزام های نوروزی اعلام خواهد شد.


رشیدیان در خصوص میزان پذیرش زائر برای سفرهای نوروزی عتبات عالیات و سوریه هم گفت: از طریق پیش ثبت نام به نوعی تعداد متقاضیان و ظرفیت سنجی های لازم انجام می شود و بعد از مشخص شدن ظرفیت ها ؛ نحوه اعزام و هزینه ها اعلام خواهد شد.


وی اظهار کرد : تلاش بر آن است تا با تمهیدات اندیشیده شده قیمت ها را در این بازه زمانی مدیریت کرده و افزایش نرخی نداشته باشیم.


وی در ادامه تصریح کرد : با توجه به قراردادهایی که با دولتهای عراق و سوریه و دست اندرکاران ذیربط برای اعزام زائران منعقد شده، کشور متبوع وظیفه تامین امنیت وحفظ عزت و کرامت زائران را برعهده دارد و در بحث سلامت نیز با هماهنگی وزارت بهداشت و هلال احمر پروتکل های مربوط به زیارت و اعزام زائران تهیه شده و در اختیار کشورهای مقصد قرار داده ایم .


وی عنوان کرد : این پروتکل ها در همه زمینه ها اعم از اعزام، تشرف به اماکن زیارتی، حمل و نقل ، تغذیه، تدارکات، اسکان، بازگشت و .. می باشد و امید است با رعایت این تمهیدات مساله خاصی پیش نیاید.


رئیس سازمان حج و زیارت در مورد کارت واکسیناسیون کرونا هم گفت : تمامی زائران موظفند کارت واکسیناسیون خود را از سامانه وزارت بهداشت دریافت و ارائه نمایند ضمن آنکه داشتن تست منفی کرونا چه در زمان عزیمت و چه در زمان بازگشت الزامی است.


رئیس سازمان حج و زیارت در پایان بر رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی از سوی متقاضیان تاکید کرد و گفت: تمامی این افراد برای پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی از سامانه های اعلام شده اقدام نمایند و از مراجعه حضوری به طور جدی پرهیز نمایند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.