پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

خدمات پزشكي حج امسال تشريح شد

خدمات پزشكي حج امسال تشريح شد
دكتر دنده بر معاون مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر از چهار سطح خدمات سلامت به حجاج توسط مركز پزشكي حج در طرح پزشك مجموعه خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دكتر دنده بر در خصوص طرح پزشك مجموعه گفت: بر اساس مصوبه شوراي عالي حج تعدادي از عوامل اجرايي در حج امسال به نفع زائران و كساني كه براي حج ثبت نام كردند تقليل يافته تا مردم كمتر در صف انتظار حج بايستند. با طرح پزشك مجموعه كاهش تعداد پزشكان با ارتقاء سطح خدمات همراه است.

وي افزود: مركز پزشكي حج خدمات سلامت را در چهار سطح برگزار مي كند كه در سطح اول و در طرح پزشك مجموعه مطب هايي در هتل ها به صورت 24 ساعته آماده خدمات به زائرين است.

اين مقام مسئول با اشاره به سطح دوم رسيدگي به زائران بيان داشت: اگر زائري نياز به خدمات گسترده تري داشته باشد، در سطح دوم خدمات دهي به زائران به بيمارستان هاي پزشكي و پلي كلينيك هاي اورژانس مركز پزشكي حج و زيارت منتقل مي شود كه اين بيمارستان ها و مراكز درماني در مكه، مدينه،عرفات و منا وجود دارد.

وي درباره سطح سوم خدمات پزشكي اظهار داشت: در سطح سوم اگر زائري نياز به درمان تخصصي تر و و طولاني تري داشته باشد، طبق توافق و هماهنگي با مسئولان عربستان زائر به بيمارستان منتقل مي شود و در سطح چهارم اگر تشخيص درمان تخصصي تر و طولاني تر از سطح سوم وجود داشته باشد با هماهنگي سازمان حج و زيارت و هواپيمايي كشور زائر از فرودگاه جده به تهران بازگردانده و خدمات نهايي سلامت در ايران به زوار داده مي شود.

دكتر دنده بر با اشاره به معاينات زائرين و ايجاد پوشه هاي مخصوص اطلاعات پزشكي آنان گفت: پزشكان قبل از سفر حج زائرين را معاينه كرده و نتيجه معاينات خود را در سامانه ثبت مي كنند و بر همين اساس اطلاعات هر كدام از زائرين وجود دارد و پزشكان در بيمارستان هاي عربستان مي توانند از اين اطلاعات استفاده كنند.

وي افزود: اطلاعات بيمار بر روي كارتي است كه سازمان حج و زيارت براي او ايجاد كرده و داراي كد ملي بوده و باركد زائر نشان دهنده وضعيت وي است .
معاون مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر همچنين درباره استفاده از زائرين پزشك در معالجه و درمان زائرين بيان داشت: مركز پزشكي حج و زيارت آمادگي همكاري با تمامي زائرين پزشك را دارد تا در مواقع بحراني ، غير قابل تصور و حتي غير قابل تحمل از آنان استفاده كند و ما آمادگي هرگونه همكاري با زائرين پزشك حتي به عنوان رابط سلامت را داريم.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.