پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مناسك حج از فردا آغاز مي‌شود

مناسك حج از فردا آغاز مي‌شود
با محرم شدن زائران در مكه و حركت به سمت عرفات از فردا يك‌شنبه 21 مهر ماه اعمال حج تمتع آغاز مي‌شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، از ظهر فردا يكشنبه ۲۱ مهرماه مصادف با هشتم ذي‌الحجه (يوم الترويه)، اعمال حج تمتع سال جاري با محرم شدن زائران در شهر مكه و حركت به سمت صحراي عرفات آغاز مي‌شود و زائران طي فاصله زماني ظهر تا شب وارد صحراي عرفات شده و در چادرهاي عرفات استقرار مي‌يابند.

وقوف (يعنى ماندن) در سرزمين عرفات با قصد قربت، پس از محرم شدن دومين عمل واجب براي انجام حج تمتع است و زائران روز دوشنبه ۲۲ مهرماه مصادف با ۹‬ ذي‌الحجه (روز عرفه)، از ظهر تا غروب در صحراي عرفات وقوف خواهند كرد.

اعمال حج تمتع با وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب، حركت به منا و انجام رمي، قرباني و تراشيدن سر و بيتوته در منا ادامه مي‌يابد و روز سه‌شنبه ۲۳ مهرماه مصادف با۱۰ ذي‌الحجه (روز عيد قربان)، زائران در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب وقوف مي‌كنند.

در ادامه روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه مصادف با ۱۱‬ ذي‌الحجه، زائران در منا بيتوته كرده و سپس رمي جمرات (پرتاب سنگ به شيطان سه گانه) خواهند پرداخت.

روز پنج‌شنبه ۲۵ مهرماه مصادف با ۱۲‬ ذي‌الحجه نيز زائران اعمال بيتوته در منا، رمي جمرات (پرتاب سنگ به شيطان سه گانه) و حركت به طرف مكه پس از اذان ظهر را انجام مي‌دهند.

اعمال زائران پس از ورود دوباره به مكه مكرمه شامل طواف، نماز زيارت، سعي بين صفا و مروه و طواف نساء است و نماز پس از روز عيد قربان نيز تا حداكثر پايان ماه ذي‌الحجه انجام مي‌پذيرد و به اين ترتيب اعمال حج تمتع به پايان رسيده و زائران حاجي مي‌شوند.

يادآوري مي‌شود، 64 ‬هزار زائر از جمهوري اسلامي ايران در مناسك معنوي حج تمتع امسال حضور دارند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :