شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

جلسه توجیهی مدیران کاروانهای حج تمتع 99 و اقدامات لازم برای حج سال آتی

جلسه توجیهی مدیران کاروانهای حج تمتع 99 و اقدامات لازم برای حج سال آتی
جلسه مدیران کاروانهای حج تمتع سالجاری با حضور مدیر حج و زیارت استان و مدیران کاروانها، پیش از ظهر امروز در محل سالن جلسات شرکت مرکزی کارگزاران استان برگزار گردید.

جلسه مدیران کاروانهای حج تمتع سالجاری با حضور مدیر حج و زیارت استان و مدیران کاروانها، پیش از ظهر امروز در محل سالن جلسات شرکت مرکزی کارگزاران استان برگزار گردید.

 

در این جلسه آقای روحی ضمن تبریک هفته حج، دهه کرامت و میلاد با سعادت علی ابن موسی الرضا(ع) از اقدامات و تلاشهای مدیران محترم کاروانها در تکمیل ظرفیت کاروانها، اجرای برنامه های آموزشی، تهیه و تدارک جامه دان، معاینات و سایر امور انجام یافته تقدیر و تشکر نمودند.

 

ایشان در ادامه گفتند با وجود اقدامات و تلاشهای سازمان،  بدلیل همه گیری ویروس کرونا، امکان تشرف به حج با توجه به تصمیمات کشور عربستان سعودی میسر نگردید و از طرفی عربستان سعودی نیز عدم امکان تشرف را با تاخیر اعلام نمود و چنانچه تصمیمات مربوطه بموقع اعلام می شد هزینه هایی متحمل زائرین و مدیران محترم نمی گردید.

 

سازمان حج و زیارت برنامه ریزیهای متنوعی را در امر اعزام حتی با اعزام حداقل حجاج و با رعایت پروتکلهای بهداشتی داشت ولی علی رغم اینکه حج یک فریضه و واجب دینی می باشد و بر خالی نماندن مطاف و انجام حج و اهمیت آن در اقتدار و کرامت مسلمین تاکید گردیده است، نتیجه این شد  که عربستان امسال از سایر کشورها زائری نخواهد پذیرفت.

 

در برنامه ریزیهای اعزام حجاج، با استفتاء از مراجع عظام تقلید در زمینه انجام مناسک در ایام شیوع ویروس کرونا اقدام و مراجع نیز نظرات خود را با لحاظ تامین صحت و سلامت زائران اعلام کردند.

 

حتی در هتل ها، اتاقهایی جهت استقرار زائرین مشکوک پیش بینی گردیده بود و برای زائرین دارای احتمال ابتلا به ویروس کرونا، مقرر گردیده بود هنگام برگشت به مدت 14 روز در قرنطینه بمانند و مراقبتهای پزشکی در طول سفر برای ایشان انجام پذیرد.

 

مدیر حج و زیارت استان در ادامه افزودند با توجه به عدم برگزاری حج سالجاری، کارگزاران و عوامل منتخب کاروانها، در حج سال آتی اعزام می گردند و لازم است نسبت به تکمیل دوره های آموزشی خود اقدام نمایند.

 

ایشان در خصوص مبالغ پرداخت شده نیز گفتند: وجوهی که زائرین محترم پرداخت نموده اند و مابقی آنرا نیز پرداخت خواهند نمود صرف خرید ارز با نرخ اعلامی سال جاری شده است. لذا زائرینی که وجوه هزینه سفر خود را واریز نموده اند با نرخ هزینه ارزی سال جاری در حج سال آتی مشرف خواهند شد.

 

و اگر چنانچه زائری اعلام انصراف نمایند،  اولویت های بعدی جایگزین ایشان خواهد گردید و در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروان در اعزامهای سال بعدی با نرخ جدید اعلامی می توانند مجددا ثبت نام نمایند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط