جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

تاکید مسئولان حوزه حج و زیارت در مورد رعایت صرفه و صلاح حجاج

تاکید مسئولان حوزه حج و زیارت در مورد رعایت صرفه و صلاح حجاج
درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به تعطیلی حج از سوی عربستان تاکید شد: رویکرد مجموعه حج و زیارت رعایت صرفه و صلاح زائران حج تمتع بوده و هست. 

در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به دیدار خود با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: شورایعالی حج بعنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری دراین حوزه تشکیل و موضع جمهوری اسلامی ایران درباره تعطیلی حج اعلام خواهد شد.

 

آقای علی رضا رشیدیان افزود: دراین جلسه همچنین وضعیت قسط اول هزینه حج ، که زائران پرداختند و برای خرید ارز به مبلغ دویست میلیون دلار به حساب بانک مرکزی واریز شده است و همچنین نحوه تامین باقیمانده مبلغ ریالی مورد نیاز برای صد میلیون دلار دیگر روشن خواهد شد.

 

برپایه این گزارش، در این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: شرایط پیش آمده باید مدیریت و فرآیند دقیقی برای وضعیت آینده طراحی و به زائران اطلاع رسانی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین خواستار ارائه راهکارهای مناسب و قابل اجرا برای طرح و بررسی در شورایعالی حج شد و افزود: معاونین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت    طرح ها و برنامه های خود درخصوص تعامل و هم افزایی بیشتر بین سازمان حج و بعثه و مواردی از قبیل بازسازی و آموزش نیروی انسانی، نحوه رفع آسیب های شناسایی شده و نقاط ضعف،  آموزش زائران و... را در جلسه آینده شورای برنامه ریزی ارائه کنند.  

 

این جلسه با بیان پیگیری ها و اقدامات انجام شده درزمینه حج هوشمند ادامه یافت و مسئولان سازمان حج و بعثه لزوم ساماندهی نرم افزارهای مورد استفاده دربخش های مختلف این مجموعه را یادآور شدند و تاکید کردند: اقدامات دراین خصوص باید متمرکز و بانک های اطلاعاتی تقویت شود و برای اصلاح فرآیندها و استفاده از نرم افزارهای مناسب با استفاده از افراد خبره و صاحب نظر نقشه راه تهیه گردد.

 

درپایان این جلسه آقای اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز از وضعیت قراردادها و تفاهم های صورت گرفته با طرف های سعودی در حوزه های مسکن، تغذیه و تدارکات و حمل و نقل برای حج 99 گزارش داد و گفت: با توجه به اینکه عربستان مراسم حج را لغو کرد خسارت و زیانی متوجه سازمان حج نخواهد شد و البته مواردی را که با سیاست ها و برنامه های ما همخوانی دارد مجددا بررسی و در صورت لزوم برای حج آینده حفظ خواهیم کرد. 

برچسب ها : حج 99، حج تمتع
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.