پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

تثبیت ارز زائران نیازمند مصوبه شورای عالی حج

تثبیت ارز زائران نیازمند مصوبه شورای عالی حج
رییس سازمان حج و زیارت گفت: به دنبال گرفتن مصوبه شورای عالی حج به منظور تثبیت ارز زائران برای حج سال آینده هستیم.

آقای علی رضا رشیدیان در نشست خبری مشترک با سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به ثبت نام ۷۶ هزار و ۷۲۸ نفر در حج امسال افزود: ۹۵ درصد زائران یعنی ۷۲ هزار و ۹۱۴ نفر از زائران هر یک به میزان ۲۵ میلیون تومان واریز کرده اند که در مجموع یک هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان وجه دریافتی به حساب بانک مرکزی برای تأمین ارز واریز کردیم.


وی در پاسخ به سؤال خبرگزاری صدا و سیما در خصوص سرنوشت وجوه مردم، نوسانات قیمت ارز و احتمال افزایش قیمت تمام شده برای زائران افزود: واریز وجوه مردم به حساب بانک مرکزی از سوی سازمان حج و زیارت بزرگترین کمک به زائران بود تا بتوانیم این ارز حمایتی را برای سال آینده نیز ذخیره کنیم.


وی با اشاره به تبعات بازگرداندن وجوه مردم به حسابهایشان و از بین رفتن ارز حمایتی دولت تأکید کرد: برای ذخیره سازی ارز حمایتی حج ۹۹ نیاز به مصوبه شورای عالی حج داریم و این موضوع بزودی در شورای عالی حج مطرح می‌شود تا مصوبه آن را بگیریم که این پول برای حجاج سال آینده ذخیره شود.


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اگر کسی از زائران بگوید منصرف شده و پولش را می‌خواهد هیچ مشکلی ندارد وجه او برگردانده و یک نفر دیگر از کسانی که ۱۴ سال در صف این واجب شرعی مانده اند به همان قیمت جایگزین او می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه وجه بلیت شرکت‌های پروازی به روز محاسبه می‌شود گفت: زایرانی که حجشان به سال آینده منتقل شده است در نهایت باید تفاوت قیمت در حوزه‌های پروازی را بپردازند.


وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر اینکه آیا سودی به وجوه مردم نزد بانک مرکزی تعلق نمی‌گیرد گفت: تا زمانی که سپرده‌های مردم به عنوان ودیعه گذاری نزد بانک و در حساب سازمان حج بود به آن سپرده‌ها سود تعلق می‌گرفت، اما واریز وجوه واریزی به بانک مرکزی سود تعلق نمی‌گیرد، اما در صورت گرفتن مصوبه شورای عالی حج و ذخیره ارز مردم برای استفاده در سال آینده این بالاترین سود برای زائران است چر اکه ما افق روشنی در قیمت ارز نمیبینیم و قطعا ذخیره هزینه سفر بالاترین سود برای زائران است.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.