ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

ویزای اربعین حذف شد/زائران می توانند با داشتن گذرنامه و بیمه‌نامه از مرز عبور کنند

ویزای اربعین حذف شد/زائران می توانند با داشتن گذرنامه و بیمه‌نامه از مرز عبور کنند
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: صدور ویزا برای زائران اربعین حذف و زائران تنها با گذرنامه، بر اساس هماهنگی و بیمه‌نامه به زیارت می‌روند.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با سپهبد محمد بدر، معاون وزیر کشور عراق و هیئت همراه دیدار و تفاهم نامه‌ای با هیئت عراقی امضا کرد. 

ذوالفقاری گفت:در این دیدار تصمیماتی برای حل مشکل زائران اربعین گرفته شد تا رفت و آمد برای زائران آسان شود. بر این اساس صدور ویزا برای زائران اربعین حذف و زائران تنها با گذرنامه، بر اساس هماهنگی و بیمه نامه به زیارت می‌روند.

وی ادامه داد: قرار شد دو کشور در خصوص بازگشایی مرز خسروی تلاش کنندکه اگر زمینه رفت و آمد در آن مسیر حل شد به تردد زائران کمک شود. بر اساس توافق از اول محرم انتقال مواد غذایی بدون گرفتن عوارض و از مرز سومار انجام می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: آمادگی داریم امکانات حمل و نقل زائران را در اختیار طرفین عراقی قرار دهیم تا به زائران کمک شود.با نهایی شدن تفاهم قرار شد تردد زائران اربعین از دهم محرم شروع شود، زیرا با زیاد شدن زمان اربعین با ازدحام جمعیت در دو طرف مرز‌ها مواجه نخواهیم نشویم.

وی یادآور شد: ظرفیت‌ها محدود است و اگر مردم همکاری نکنند ارائه خدمات از جمله اسکان و تغذیه امکان پذیر نخواهد بود. با تدبیر و مدیریت مناسب جمعیت بیشتری به زیارت می‌روند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.