ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اعزام 9547 زائر از منطقه یک کشوری در قالب 64 کاروان به حج تمتع

اعزام 9547 زائر از منطقه یک کشوری در قالب 64 کاروان به حج تمتع
درسال 98 حدود  9500نفر از منطقه یک کشوری عازم حج تمتع میشود و این تعداد درقالب 64کاروان و 11 مجموعه اعزام میشوند و هدف از برگزاری این همایش هماهنگی های لازم برای خدمت بهتر به حجاجی است که شاید تنها یکبار در عمر توفیق حج تمتع ...

روحی مدیرحج و زیات آذربایجان شرقی در ابتدای این همایش ضمن خیرمقدم به مدیران حج و زیارت کشوری و منطقه یک کشوری اظهار امیدواری کرد همایش توجیهی- آموزشی منطقه یک حج 98 که درشهر اولین ها برگزار میشود، بتواند موثر و مفید واقع شود.

 

در ادامه این همایش دکتر رشیدیان با بیان اینکه مدیران و خادمان حج در حقیقت با خدا معامله میکنند بیان کرد امیدواریم دراین معامله الهی همگی موفق باشیم و به حجاج خدمت کنیم. وی با بیان اینکه عشق به اهل بیت موضوعی واحد میان مسلمین است گفت: حتی برادران و خواهران اهل سنت نیز دراین محبت ورزیدن به اهل بیت علیهم السلام با شیعیان همراه بلکه دررقابت هستند و امیدواریم این وحدت تداوم و مستحکم شود .

 

وی در ادامه با بیان اینکه درسال 98 حدود  9500 نفر از منطقه یک کشوری عازم حج تمتع میشود گفت: این تعداد درقالب 64 کاروان و 11 مجموعه اعزام میشوند و هدف ازبرگزاری این همایش هماهنگی های لازم برای خدمت بهتر به حجاجی است که شاید تنها یکبار در عمر توفیق حج تمتع را پیدا میکنند.

 

وی خاطر نشان کرد:بایدهمپوشانی و هم افزایی کاملی بین تمامی عوامل وجود داشته باشد
 

وی بیان کرد:مدیریت هزینه مورد توجه بوده و ازجمله درحوزه مسکن 8 درصد کاهش هزینه داشته ایم.

 

وی خاطر نشان کرد:درسالجاری هواپیمایی جمهوری اسلامی مستقلا عهده دار انجام نقل و انتقال حجاج شده و امیدواریم امسال بتوانیم خدمات در خور شانی ارائه دهیم.

 

وی ادامه داد: درموضوع مسکن به علت تخریب هتل ها در مدینه منوره و کمبود جدی هتل در مدینه ، زائران مدینه قبل 5شب و 6 روز و زائران مدینه بعد4شب و 5 روز اقامت دارند .

 

وی با بیان اینکه درخواست افزایش 10هزارنفرسهمیه مازاد از طرف سعودی داشته ایم گفت:البته هنوزجوابی ازکشورعربستان دریافت نکرده ایم و امیدوار هستیم که موافقت اعلان شود و درصورت اعلام این سهمیه مازاد عملیات ثبت نام برای مدینه بعد شروع میشود.


وی با بیان اینکه ارز همراه زائربرایمان مهم است گفت:درمورد مقدار این ارزبا بانک مرکزی درحال مذاکره هستیم .ایشان در مورد میزان ارز تخصیصی به عملیات حج فرمودند :برای انجام خدمات شایسته به زائرین عزیزمان با مساعدت و دستور ریاست محترم جمهور و همراهی دولت محترم امسال ارز7هزارتومانی تخصیص یافته که میانگین هزینه تمام شده برای حجاج در گروه‌های قیمتی مختلف ۲۵ میلیون تومان می باشد .برای خریدسوغات حجاج هم اقداماتی برای امکان خرید قبل ازحج با فروشگاههای اینترنتی داخلی مذاکراتی صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: باید ظرفیتهای تولید را در خرید سوغات در داخل کشور درسال رونق تولید مورد توجه قرار دهیم .

 

وی در ادامه با بیان اینکه قراردادهای خوبی در زمینه ارایه خدمات مسکن به کاروانها داریم بیان کرد: مدیران مجموعه وکاروانها باید این امکانات و محدودیتها را بشناسند و توافقات در قرار داد را ازصاحب هتل مطالبه کنند و از آن برای ارتقای خدمات استفاده کند.

 

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: مدیر کاروان ها نسبت به توجیه زائران در زمینه میزان سرانه مسکن و خدمات در کشور عربستان همت کنند و بخصوص اعمال محدودیت های موجود در عرفات و منا طبق ضوابط و تخصیص سرانه هر زائر در این سرزمین را به زائرین عزیزمان تشریح نمایند .

 

رشیدیان دربخش دیگری ازسخنان خود با بیان اینکه هدف ازبرگزاری حج ارتقای معنویات است ،تصریح کرد:حاجی باید با تحول معنوی به وطن خود برگردد و انجام کارهای فرهنگی بسترسازی این تحول معنوی است و باید پیوستگی فرهنگی توسط مدیران کاروانها مورد توجه واقع شود و باتوجه به اقامت35روزه برخی حجاج در سرزمین وحی باید زمینه برای پربهره کردن این ایام مورد توجه باشد و همه عملیات حج باهدف فرهنگی و ارتقای ارزشهای دینی و معنوی در حجاج است.

 

وی خاطرنشان کرد:مدیران کاروانها بایدتوجه کنند که عملکرد آنان زیر ذره بین نظارتی قرار دارد و مدیران کاروان باید تا اخرعملیات حج روحیه خدمت گزاری خود را حفظ کنند.

 

وی ادامه داد:عملیات حج از17تیرماه آغاز میشود و با توجه به اوج گرما بایدخدمات رسانی با بیان زیبا، سعه صدر وظاهری آراسته صورت گیرد.

 

وی تاکید کرد: آسیب شناسی های لازم صورت میگیرد تا درحوزه کاری مدیران مشکلی پیش نیاید و در حقیقت مدیران مانند پدر یک مجموعه مشکلات درحین عملیات را مدیریت کنند.

 

وی ادامه داد:30درصد نیروهای امسال را مدیران جدید تشکیل میدهند و مدیران قدیمی باید تجربیات خود را به نیروهای جدید منتقل کنند و البته درکنار ایده پروری این ایده ها به صورت هماهنگ شده اجرایی شود.

 

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.