جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

همایش زائران طرح مودت در تبریز برگزار شد

همایش زائران طرح مودت در تبریز برگزار شد
همایش طرح مودت با حضور زائران فرهیخته، اساتید و جمعی از روحانیون کاروانهای حج تمتع سال 98 در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین ایران نژاد مسؤول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی، ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از حضور زائران طرح مودت، از آخرین وضعیت برنامه ها و دستورالعملهای حج تمتع توضیحاتی را به زائران ارائه کرد.

وی، هدف از برگزاری این همایش را آموزش و ساماندهی زائران طرح مودت، ایجاد پشتوانه نظری و عملی برای فرهیختگان و معرفی  دستاوردها و توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران دانست.

در ادامه حجت الاسلام شریف تبار کارشناس حوزه حج در خصوص معرفی طرح مودت و مهرورزی، ضرورت گفت وگو در حج، بایدها و نبایدهای ارتباطی در طرح مودت و شیوه گزارش نویسی، مطالبی را به زائران بیان کرد.

سپس حجت الاسلام دکتر علیانسب دیگر کارشناس حوزه حج ضمن تشریح موضوعات اعتقادی و کلامی، بر استفاده بهینه از ظرفیت حج برای ارتباط با زائران سایر کشورها تأکید کرد.

به گفته وی، حج فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ ایران اسلامی است که با تعامل های سازنده، زمینه نزدیک شدن دلهای مسلمانان به یکدیگر ایجاد می شود.

گفتنی است؛ امسال از استان آذربایجان شرقی تعداد 3885 زائر در قالب 27 کاروان برای انجام اعمال مناسک حج عازم سرزمین وحی خواهند شد.

نخستین پرواز حجاج سال 98 استان از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در سوم مردادماه، تبریز را به مقصد عربستان ترک خواهد کرد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.