ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

همایش اسرار و معارف حج در تبریز برگزار شد

همایش اسرار و معارف حج در تبریز برگزار شد
همایش اسرار و معارف حج با حضور کارگزاران فرهنگی و زائران حج تمتع کاروانهای کلانشهر تبریز در محل حسینیه اعظم گلزار شهدای وادی رحمت این شهر برگزار شد.

همزمان با ماه مبارک رمضان، همایش اسرار و معارف حج با حضور کارگزاران فرهنگی و زائران حج تمتع کاروانهای شهر تبریز به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان و با همکاری مدیریت حج و زیارت و سازمان آرامستانهای شهرداری کلانشهر تبریز برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید باقری بنابی در خطاب به زائران فرمودند حمد و سپاس خدای سبحان را به جای آورید که توفیق تشرف به زیارت خانه خود و درک زیارت حرم مطهر پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و بارگاه ملکوتی ائمه معصومین (ع) را در بقیع نصیب شما کرده است. حال که خداوند منان شما را به مهمانی خود دعوت کرده و این سعادت بزرگ را به شما عطا فرموده، شایسته است به پاس توفیق و لطف الهی از لحظه ای که قصد سفر می کنید عزم خود را جزم کرده تا با روحی والا و عظیم، رفتار، گفتار و تفکرمان را چنان سازیم که زیبنده مهمانی خداوند باشیم.

وی افزود: شما زائران عزیز نمایندگان ملت بزرگ ایران هستید و از طرفی فرهنگ ایرانی اسلامی و از سوی دیگر ملت فداکار و عظیم الشأن ایران و خون پاک شهیدان والامقام، آن قدر عظیم است که شما زائران عزیز را وا می دارد تا از عظمت، شکوه و ایثار در مقابل دیدگان مسلمانان دیگر کشورهای جهان به نمایش بگذارید.

باقری بنابی در خصوص فلسفه زیارت حج اظهار کرد: حج، اظهار عبودیت و بندگی به پیشگاه خداوند متعال است که این امر در تمام اعمال حج نظیر احرام و طواف و سعی و قربانی و ... مشهود است.

وی گفت: منافع روحی و اخلاقی بسیاری به شخص حاجی و به جامعه اسلامی می رسدکه از جمله شخص با لباس احرام و قطع وابستگی خود از تعلقات مادی و دنیوی رها گشته و آماده عروج در فضای معنوی و عرفانی می گردد.

در ادامه، حجه الاسلام و المسلمین ایران نژاد مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری ضمن تشریح بایدها و نبایدهای سفر حج تمتع، به صورت مصور در خصوص اماکن اسلامی مکه، مدینه و قبرستان بقیع توضیحاتی را به زائران ارائه کرد.

در حاشیه این همایش مسئول دفتر نمایندگی بعثه در استان، مدیر حج و زیارت و جمعی از مدیران کاروانهای حج تمتع سال جاری به مقام شامخ شهید مهاجرالی ا... محمدرضا جلالی و شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

گفتنی است؛ امسال از استان آذربایجان شرقی تعداد 3885 زائر در قالب 27 کاروان عازم سفر حج تمتع خواهند شد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.