جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

حجاج از خريد «صفار الزعفران» خودداري كنند

حجاج از خريد «صفار الزعفران» خودداري كنند
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه، گفت: مصرف پودرهاي زعفران عربي كه با عنوان «صفارالزعفران» در كشور عربستان توليد وعرضه مي‌شود، آسيب جدي به كليه و كبد انسان وارد مي‌كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايسنا، دكتر قباد محمدي اظهاركرد: اين ماده از نوعي رنگ شيميايي توليد و با نام «صفار‌الزعفران» در كشور عربستان عرضه مي‌شود و به علت افزايش قيمت زعفران در چند سال اخير اين ماده رنگي توسط حجاج بيت‌الله الحرام خريداري و در مراكز تهيه و توليد مواد غذايي از جمله رستوران‌ها، قنادي‌ها، پولك و نبات پزي‌ها و ديگر مراكزي كه نياز به زعفران دارند و حتي توسط خانواده‌ها به جاي زعفران مصرف مي‌شود.

وي ناكيد كرد: طبق نظريه آزمايشگاه‌هاي غذاي وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكي، اين پودر رنگي، رنگ شيميائي و غير مجاز است و مصرف آن عوارض كبدي و كليوي را به همراه دارد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر «صفارالزعفران» در كشور عربستان به جاي زعفران عرضه و به حجاج ايراني فروخته مي‌شود، از حجاج ايراني خواست از خريد اين ماده رنگي پرهيز كنند.

محمدي گفت: زائرين و حجاج ايراني بايد نسبت به اين موضوع آگاه باشند و از ورود اين رنگ شيميايي به كشور جلوگيري شود.

وي افزود: به دليل گراني زعفران خريد اين محصول زياد است و فروشگاه‌هاي داخل هتل‌ها نيز اين ماده را مي‌فروشند كه ما نمي‌توانيم به آنها چيزي بگوييم، ولي بايد از طريق مديران كاروان‌ها به حجاج آموزش داده شود كه اين ماده را نخرند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :