جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

توصيه‌هاي همراه اول براي حجاج

توصيه‌هاي همراه اول براي حجاج
در ايام حج ممكن است حجاجي كه كاربر اپراتور اول ارتباطي هستند به دليل آنكه هزينه‌هاي رومينگ براي آنها محسوب مي‌شود پس از مدتي بيش از حد وديعه خود مكالمه كرده و خط آنها به حالت يكطرفه شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، خط مشتركان سيم‌كارتهاي همراه اول در صورتي كه بيش از ميزان وديعه خود مكالمه داشته باشند، به صورت يك طرفه مي‌شود كه اين موضوع در موارد مختلف براي زائران بيت‌الله الحرام مشكلاتي ايجاد كرده است.

علي حميدي - مدير كل امور مشتركين همراه اول - گفت: در زمان خريد سيم‌كارتهاي همراه اول مبلغي به عنوان تضمين از كاربر دريافت مي‌شود كه كاربر مجاز است تا ۸۰ درصد آن مبلغ مكالمه كند اما پس از گذشت از اين مرز خط فرد امكان شماره گيري را از دست داده و تنها قادر به پاسخگويي به تماسهاي دريافتي خواهد بود.

حميدي در ارتباط با مبلغ تضمين كاربران همراه اول اظهار كرد: معمولا اين تضامين از ۱۳۰ هزار تومان شروع شده و تا حدود ۲۹۲ هزار تومان هم پيش مي‌روند و بدين ترتيب كاربران مي‌توانند از ۸۰ درصد ۱۳۰ هزار تومان تا ۸۰ درصد ۲۹۲ هزار تومان براساس ميزان تضميني كه پرداخت كرده اند با خط خود صحبت كنند.

وي همچنين اظهار كرد: در زمان حج زائران خانه خدا مي‌توانند با محاسبه ميزان تضمين، حساب خود را مديريت كنند تا هنگام زيارت با مشكل قطعي يا يك طرفه شدن سيم كارت مواجه نشوند.

مدير كل امور مشتركين همراه اول درعين حال گفت: البته شايد استفاده از سيم‌كارتهاي اعتباري به دليل آنكه مي‌توان آن‌ها را شارژ كرد، كمي از اين منظر آسان‌تر باشد اما در هر صورت براي ارائه خدمات به مشتركين همراه اول نماينده اين شركت در عربستان حضور داشته و زائران مي‌توانند به راحتي مشكلات خود را از طريق نماينده شركت ارتباطات سيار كه در سازمان حج و اوقاف حضور دارد، پيگيري كرده و يا اين كه به شيوه اينترنتي قبض‌هاي ميان دوره خود را پرداخت كنند. علاوه بر اين خانواده‌هاي حجاج هم مي‌توانند در ايران از طريق تماس با ۹۹۹۰ امور مربوط به وصل مجدد سيم كارت زائران را پيگيري كنند.

حميدي در ادامه اظهار كرد: البته كاربران مي‌توانند پيش از سفر به عربستان با شناسه پرداختي كه براي آخرين قبض آن‌ها صادر شده يك بار ديگر مبلغ آن قبض را پرداخت كنند تا موجودي حساب آن‌ها افزايش پيدا كند و اين مبلغ نيز به تضمين آنها افزوده شود.

اين مدير همراه اول در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به بحث گم شدن سيم كارت حجاج اشاره كرد و با توجه به اين كه در صورت گم شدن ممكن است بر اثر سوء استفاده، مبلغ قبض‌هاي حجاج بسيار بالا برود، اظهار كرد: لازم است كه افراد بلافاصله پس از مفقود شدن سيم كارتشان موضوع را اعلام كنند و با مراجعه به همكاران ما در سازمان حج و اوقاف سيم كارت خود را سوزانده و سيم كارت جديدي با همان شماره دريافت كنند.

وي درباره هزينه اين بخش از خدمات همراه اول هم گفت: هزينه‌هاي اين خدمات دقيقا مانند مراكز داخل كشور محاسبه خواهد شد و ارائه خدمات بلافاصله صورت گرفته و هيچ وقفه‌اي در استفاده كاربر از سيم كارتش به وجود نخواهد آمد.

وي همچنين اظهار كرد: پيشنهاد ما اين است كه اگر حجاج در ايام حج در رابطه با سيم كارتهاي خود دچار مشكلي شدند سريعا به نماينده ما مراجعه كرده و مشورت‌هاي لازم را دريافت كنند.

حميدي همچنين خاطرنشان كرد: تا زماني كه زائران با تلفن همراه خود صحبت نكرده باشند هيچگونه هزينه‌اي متوجه آنها نخواهد بود و خاموش و روشن كردن سيم كارت هزينه اي براي مشترك نداشته و تنها در صورت مكالمه هزينه دريافت خواهد شد.

به گزارش ايسنا، بنا بر اظهارنظرهاي مسوولان شركت ارتباطات زيرساخت، براساس ترافيك سنجي صورت گرفته در ايام حج سال گذشته نزديك به ۷۰ درصد ارتباطات برقرار شده از طريق شبكه همراه اول، كمتر از ۲۰ درصد از شركت مخابرات ثابت و ۱۳ درصد مربوط به ايرانسل بوده است.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.