پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

تقويم اعمال حجاج مشخص شد

تقويم اعمال حجاج مشخص شد
زائران از عصر روز يكشنبه آينده ۲۱ مهرماه راهي عرفات شده و ظهر پنجشنبه ۲۵ مهرماه به اقامتگاه هاي خود در مكه مكرمه بازخواهند گشت.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، دو رويت هلال در سال براي مسلمانان شگفتي‌آفرين و شادي زا خواهد بود: هلال ماه شوال و هلال ماه ذي الحجه. اولي براي آنكه نويد عيد فطر را به همراه دارد و دومي به دليل آنكه شكوه و شروع خجسته حج را به ياد مي‌آورد. اكنون در آغاز ماه ذي الحجه چشمان منتظر لحظه مي‌شمارد تا چند روز بعد در عرفات حضور خدا را در سراسر گيتي حس كند و بندگي را با عبادت ديگرگونه آغاز نمايد.

امروز يكشنبه در عربستان سعودي اول ذي الحجه اعلام شد. به اين ترتيب بر پايه تقويم عربستان، عيد قربان يك روز زودتر از ايرات است، يعني روز سه شنبه (۲۳ مهرماه) عيد قربان در عربستان خواهد بود.

بنابراين گزارش، زائران از عصر روز يكشنبه هفته آينده ۲۱ مهرماه راهي عرفات شده و ظهر تا غروب روز دوشنبه را در عرفات وقوف مي‌كنند و روز سه شنبه عيد قربان خواهد بود.

شرح تقويم اعمال زائران بيت الله الحرام به شرح ذيل است:

يكشنبه ۲۱ مهرماه- ۸‬ ذي الحجه (يوم الترويه) - حركت به سوي عرفات / به ترتيب كاروان‌ها از ظهر اعزام و تا شب در چادرهاي عرفات استقرار خواهند يافت.

دوشنبه ۲۲ مهرماه - ۹‬ ذي الحجه (روز عرفه) - وقوف در عرفات از ظهر تا غروب.

سه شنبه ۲۳ مهرماه - ۱۰ ذي الحجه (روز عيد قربان) - وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب / حركت به منا و انجام رمي، قرباني و تراشيدن سر/ بيتوته در منا -

چهارشنبه ۲۴ مهرماه - ۱۱‬ ذي الحجه - بيتوته در منا - رمي جمرات (پرتاب سنگ به شيطان سه گانه).

پنجشنبه ۲۵ مهرماه - ۱۲‬ ذي الحجه - بيتوته در منا - رمي جمرات (پرتاب سنگ به شيطان سه گانه) - حركت به طرف مكه پس از اذان ظهر.

اعمال مكه كه عبارتند از طواف و نماز زيارت، سعي بين صفا و مروه و طواف نساء و نماز پس از روز عيد قربان تا حداكثر پايان ماه ذي الحجه انجام پذيرد.

۶۴ ‬هزار زائر از جمهوري اسلامي ايران در مناسك معنوي حج تمتع امسال حضور دارند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.