جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

ثبت نام بیش از 53 هزار زائر اربعین حسینی آذربایجان شرقی و غربی

ثبت نام بیش از 53 هزار زائر اربعین حسینی آذربایجان شرقی و غربی
مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی از ثبت نام 53 هزار و 250 زائر اربعین حسینی آذربایجان شرقی و غربی در سامانه سماح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، روحی ملکی با اشاره به استقرار مرکز صدور ویزای اربعین از اول مهر در تبریز افزود : از این تعداد 37 هزار نفر از آذربایجان شرقی و 16 هزار و 250 نفر از آذربایجان غربی در سامانه سماح برای دریافت ویزای اربعین ثبت نام کردند.


وی با اشاره به تعداد ویزاهای صادر شده در کنسولگری موقت عراق مستقر در تبریزادامه داد: تا امروز 43 هزار ویزا برای متقاضیان سفر اربعین حسینی صادر شده که 30 هزار ویزا مربوط به زائران آذربایجان شرقی و بقیه مربوط به زائران آذربایجان غربی است.


روحی گفت : ویزای زائران اربعین حداکثر تا 72 ساعت پس از تحویل مدارک به شرکت مرکزی کارگزاران اربعین صادر می‌شود افزود : اگر تاخیری در صدور روادید رخ دهد به دلیل نقص مدارک یا تحویل دیرهنگام آژانس‌های زیارتی است که برای رفع این مشکل حتی در روزهای تعطیل با افزایش کارکنان زمان صدور ویزا را به 48 ساعت نیز رسانده ایم.


وی تصریح کرد: صدور ویزا تا 48 ساعت قبل از اربعین، یعنی تا روز یکشنبه 6 آبان ادامه خواهد داشت و زائران آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تقاضای دریافت ویزا را به روزهای پایانی موکول نکنند.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی افزود : مراحل درخواست با ثبت نام اینترنتی از طریق درگاه www.samah.haj.ir آغاز می شود و سپس متقاضیان با انتخاب یکی ار 170 مرکز کارگزاری مجاز صدور ویزا برای تحویل مدارک و تکمیل ثبت نام مراجعه می کنند.


وی ادامه داد : در این مراکز برای هر روادید 235 هزار تومان دریافت می شود و گذرنامه ها به همراه مدارک به نمایندگی موقت سفارت عراق در تبریز تحویل و در نهایت ویزا صادر می شود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.