شنبه 03 آذر 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

آغاز ثبت نام زائرین اربعین سالجاری از ساعت 18 روز چهارشنبه 4 مهر ماه

آغاز ثبت نام زائرین اربعین سالجاری از ساعت 18 روز چهارشنبه 4 مهر ماه
ثبت نام زائرین اربعین سالجاری از ساعت 18 روز چهارشنبه مورخ 4‏/7‏/1397 آغاز می گردد.
  • ثبت نام زائرین اربعین سالجاری از ساعت 18 روز چهارشنبه مورخ 4‏/7‏/1397 آغاز می گردد
  •  
  • در سالجاری نیز همچون سنوات قبل ثبت نام زائرین در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir می باشد.
  •  
  • ثبت نام در سامانه سماح رایگان می باشد لیکن هزینه هایی که در سامانه سماح محاسبه و دریافت می‌گردد شامل هزینه روادید، هزینه بیمه و خدمات درمانی و حق الزحمه اخذ روادید به شرح ذیل می‌باشد.
    • هزینه صدور روادید مبلغ 40 دلار می باشد که معادل ریالی آن با نرخ مصوب بانک مرکزی از طریق درگاه بانکی سامانه دریافت می گردد.
    • حق بیمه و خدمات درمانی مبلغ 200.000 ریال (150.000ریال بیمه + 50.000ریال هلال احمر)
    • حق الزحمه دریافت روادید مبلغ 140.000ریال که شامل:
      • حق الزحمه دفتر زیارتی                     
      • حق الزحمه شرکت مرکزی                 
      • حق الزحمه شرکت رابط سفارت            
    • حق الزحمه ثبت نام زائر در سامانه توسط دفتر زیارتی مبلغ 10.000ریال
  • کلیه مبالغ فوق با احتساب مالیات بر ارزش افزوده بوده و پرداخت این مالیات برعهده دفاتر زیارتی و شرکت های مرکزی از محل همین مبلغ می باشد.

تذکر: یادآوری چنانچه زائر شخصاً در سامانه سماح ثبت نام نماید حق الزحمه ثبت نام کارگزاری (مبلغ 10.000ریال) به وی تعلق نمی گیرد و دفاتر زیارتی نیز تنها در صورتی این مبلغ را دریافت خواهند کرد که ثبت‌نام زائر را با نام کاربری خود انجام داده باشند.

  • کلیه هزینه هایی که اشاره گردید صرفاً از طریق درگاه اینترنتی سامانه و یا دستگاه های کارت خوان PcPose دریافت می گردد و دفاتر زیارتی حق دریافت هیچگونه وجهی به صورت نقدی تحت هیچ عنوانی ندارند.
  •  
  • در سالجاری جهت تسهیل و تسریع در روند صدور روادید جهت ثبت نام صرفاً 5 قلم اطلاعاتی (کدملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، شماره گذرنامه و تاریخ صدور گذرنامه) از زائرین دریافت می‌گردد و اطلاعات تکمیلی همچون تاریخ اعزام، نوع وسیله نقلیه و ... به مرحله پس از پرداخت هزینه انتقال یافته است.
  •  
  • پس از تکمیل اطلاعات الزامی فوق لازم است زائرین جهت تحویل گذرنامه خود بر اساس محل سکونت یک دفتر زیارتی را از لیست دفاتر زیارتی با توجه به استان و شهر محل اقامت خود انتخاب نماید. چنانچه عملیات ثبت نام را دفتر زیارتی انجام دهد نام دفتر زیارتی به صورت پیش فرض به عنوان محل تحویل درج گردیده است و نیازی به انتخاب محل تحویل گذرنامه نمی باشد.
  •  
  • این امکان در سامانه سماح وجود دارد که زائرینی که روادید خود را خارج از سامانه دریافت نموده اند و صرفاً تقاضای خرید خدمات بیمه و درمان  از سامانه دارند تقاضای خود را در سامانه ثبت نمایند،
  •  
  • زائرینی که فقط تقاضای بیمه و درمان را دارند صرفاً هزینه بیمه و خدمات درمانی (200.000ریال) به همراه حق‌الزحمه ثبت نام در سامانه (10.000ریال) در صورت ثبت نام در دفتر زیارتی را پرداخت می نمایند. برای دفاتر زیارتی نیز چنانچه ایشان را ثبت نام نموده باشند فقط حق الزحمه ثبت نام منظور خواهد شد.

 

دانلود فایل راهنمای ثبت نام در سامانه سماح 97

مدیر سایت امتیاز به خبر :