جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

دیدار جمعی از کارگزاران حج و زیارت آذربایجان شرقی با امام جمعه محبوب تبریز

دیدار جمعی از کارگزاران حج و زیارت آذربایجان شرقی با امام جمعه محبوب تبریز

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت آذربایجان شرقی ظهر امروز جمعی از مدیران و کارگزاران حج و زیارت آذربایجان شرقی و مدیران و عوامل کاروان های حج تمتع سال جاری به مناسبت هفته حج و گرامیداشت آن با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب و مردمی تبریز دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در این دیدار با بیان اینکه حج باید تامین کننده منافع تمام مسلمانان باشد؛ گفتند: حج به صورت طبیعی برای برطرف کردن مشکلات مسلمانان بوده و بهترین جایی است که موازین مسلمانان باید در آن بیان شود.

امام جمعه تبریز ضمن اشاره به فاجعه سرزمین منا در حج سال ۹۴، تصریح کردند: شهدای منا را نباید فراموش کنیم و یاد و خاطره شهید محمد رضا جلالی را باید گرامی بداریم.

نماینده محترم ولی فقیه به اهمیت مسایل اقتصادی اشاره داشته و افزودند: باتوجه به مشکلات اقتصادی، حجاج توجیه شوند تا پول های ایرانی را در بازار های عربستان خرج نکنند و تنها به اندازه ای هزینه شود که نیاز های خود را تامین بکنند.

حجت الاسلام آل هاشم ضمن تاکید بر اینکه باید در حج، عزت و اقتدار و احترام حجاج ایرانی حفظ شود؛ بیان داشتند: توجه به مسائل عبادی حج، توجه به معنویت در منا و مشعر لازم است و وظیفه مدیران و روحانیان کاروان است که دل های زائرین را به خدا نزدیک کنند تا از فضای معنوی مدینه و مکه استفاده کنند.

ایشان ضمن توصیه به حجاج بیت الله الحرام، گفتند: وقتی به بیت الله الحرام می رویم، فقط مشکلاتی شخصی خود را نخواهیم و از خداوند برای خودمان توجه بخواهیم و برای حل مشکلات جامعه اسلامی و سلامتی رهبر عزیزمان را در کنار مشکلات شخصی خود مسالت کنیم.

پیش از سخنان امام جمعه تبریز، آقای امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام یافته برای انجام حجی عزتمندانه گفتند: علی رغم شیطنت سایت‌های وابسته به دشمنان جهت تردید انداختن در دل مردم برای عدم سفر حجاج به مکه، امسال ثبت نام ها سریع تر و روان تر صورت گرفت و مردم نیز توجهی به این شیطنت‌ها نداشتند.

وی افزود: با توجه به روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان، مانند سالهای قبل نمی‌توانیم مواد اولیه غذایی را به عربستان ببریم در حالی که تاسال94 کالاهای ایرانی به آشپزخانه منتقل می‌کردیم اما دوسالی است که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

روحی خاطر نشان کرد: زائرین جمهوری اسلامی ایران در ۱۰۲ هتل و زائرین استان در چهار یا پنج هتل اسکان می‌یابند.

بیان 

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.