شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

شیطنت خبری در مورد ارز مورد نیاز حجاج

شیطنت خبری در مورد ارز مورد نیاز حجاج

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: عده ای در روزهای اخیر شیطنت خبری راه انداخته اند و در مورد ارز مورد نیاز حجاج جو سازی می کنند که صحیح نیست.

 

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان ، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسگر ، در همایش بزرگ زائرین حج تمتع 97 استان آذربایجان شرقی که با حضور صدها تن از زائران سرزمین وحی در تبریز برگزار شد با اشاره به عظمت معنوی سفر حج گفت:‌سفر بزرگ و استثنایی در پیش دارید وبه عنوان بندگان منتخب الهی به این سفر مشرف می شوید سفری به مکه و مدینه که بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد:‌سفر حج امسال ویژگیهای خاصی دارد و علی رغم اینکه رابطه سیاسی و اقتصادی با عربستان نداریم اما طی مذاکرات مستقیم با وزارت حج عربستان مقرر شده مناسک حج بدون ارتباط به روابط دو کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه امسال 85 هزار زائر به سرزمین وحی مشرف می شوند بیان کرد: اعزام حجاج از 25 تير ماه آغاز  و بازگشت حجاج از 4 شهريور خواهد بود و زائران از طریق 20 فرودگاه به سرزمین وحی اعزام و بازگشت داده می شوند.

‌وی ادامه داده :حجاج ایرانی در بهترین هتلهایی که ممکن بود اقامت خواهند کرد و با توجه به ترافیک زائران در ایام حج برنامه ریزی زمانی زیادی شده تا تردد حجاج ایرانی به مسجد النبی و مسجد الحرام در کمترین زمان و بدون معطلی باشد اما در این زمینه همکاری حجاج عزیز را خواستار هستیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: عده ای در روزهای اخیر شیطنت خبری راه انداخته اند و در مورد ارز مورد نیاز حجاج جو سازی می کنند که صحیح نیست.

وی بیان کرد:‌ اینکه گفته شده به حجاج ارز یارانه ای داده میشود صحیح نیست چرا که با توجه به واریز وجوه لازم از طرف حجاج ارز آنان اواخر سال قبل و با قیمت سال قبل خریداری شده و بنابراین هیچ گونه حمایت ارزی از حجاج صورت نمی گیرد.

قاضی عسگر تاکید کرد:‌عده ای جو سازی می کنند که نباید ارز به حجاج داده شود و سوال این است که چگونه برای سفرهای تفریحی خارج از کشور اختصاص ارز اشکالی ندارد اما برای حجاج این امتیاز غیر قابل قبول است؟ در حالی که زائران حج سالها قبل و زمانی که دلار زیر هزار تومان قیمت داشت پول واریز کرده اند.

وی در عین حال خواستار صرفه جویی ارزی حجاج شد و بیان کرد: تمام سوغاتی هایی که حجاج مایل به خرید آن هستند از طریق فروشگاه های ایرانی تهیه شده و توصیه ما به حجاج این است که در این سفر معنوی وقت خود را به خودسازی و عبادت معطوف کنند و با بار معنوی که کسب می کنند علاوه بر خود ، دیگران را هم در بازگشت از حج متنعم کنند و نورانیت  معنوی حج را به کشور بیاورند .

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط