پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر بعثه رهبری در حج و زیارت استان برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر بعثه رهبری در حج و زیارت استان برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی با حضور مسؤولان استانی و کشوری در محل حج و زیارت استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مشاور نماينده ولي فقيه در امور استان ها و نمايندگي های بعثه مقام معظم رهبری امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول دفتر بعثه رهبری در حج و زیارت استان اظهار داشت: مقدمات سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات سوریه فراهم شده و با برقراری امنیت کامل سفرها از سر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که ساختار و سازماندهی حج و زیارت نسبت به گذشته منسجم‌تر شده است، خاطرنشان کرد: استقبال ملت ایران برای حضور در سفرهای زیارتی عتبات عراق و سوریه رسالت خطیر سازمان حج و زیارت و دفاتر بعثه رهبری در سراسر کشور را نسبت به گذشته حساس‌تر کرده است.

حجت الاسلام زمانی با بیان این‌که سالانه میلیون‌ها نفر برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی ابراز علاقه می کنند، گفت: هر سال بر میزان مشتاقان سفر زیارتی اربعین در کشور افزوده می شود که مدیریت فرهنگی و تبلیغی این جریان بر عهده بعثه مقام معظم رهبری است.

مسؤول امور استان‌های بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که ارتقای سطح معنوی و معنوی زائران حسینی یکی از مهم‌ترین اهداف و رسالت‌های بعثه رهبری در سراسر کشور است، ابراز کرد: انتظار داریم مسؤولان دفاتر بعثه مقام معظم رهبری اهتمام جدی در امر آموزش روحانیان، مدیران و مداحان کاروان های زیارتی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح شخصیت حضرت زینب(س) پرداخت و اظهار داشت: خطبه‌های حضرت زینب(س) سراسر درس و عبرت برای جامعه بشری است، علما و اهل قلم باید هر چه در اندیشه دارند برای ترویج و تبیین شخصیت این بانوی مکرم اسلام به روی کاغذ بیاورند.

حجت الاسلام زمانی در پایان از خدمات ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در دوران تصدی مسؤولیت بعثه رهبری در استان آذربایجان شرقی تقدیر کرد.

همچنین امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: طبق برنامه زمان بندی شده از 25 بهمن نام نویسی زائران حج تمتع 97 در کاروانها آغاز خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات 15 ساله حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تجلیل و حجت الاسلام ایران نژاد به عنوان مسؤول جدید بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

برگزاری دوره های آموزشی، تولید نرم‌افزاهای چند رسانه‌ای و انتشار کتب تبلیغی، آموزش مجازی مداحان و روحانیان کاروان‌های زیارتی، ارتقای سطح بصیرتی و دینی زائران از دیگر فعالیت های دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان‌ها است.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط