شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

ثبت نام از زائران حج تمتع 97 بعد ازمذاكرات با طرف سعودی

ثبت نام از زائران حج تمتع 97 بعد ازمذاكرات با طرف سعودی
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به اینكه ثبت نام از زائران حج تمتع آینده بعد ازسفر رئیس سازمان حج وزیارت به عربستان انجام خواهد شد، تاكید كرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاست های نظام و مفاد تفاهم نامه ای كه با طرف سع...

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسكر با اشاره به اینكه دو كشور ایران وعربستان سعودی هم اكنون روابط سیاسی ندارند، افزود: جمهوری اسلامی ایران بنا دارد حج برگزار شود و مذاكرات آینده رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج عربستان وضعیت ثبت نام از زائران را روشن خواهد كرد.

 

بر پایه این گزارش ، درنشست شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت كه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسكرتشكیل شد، همچنین آقای حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اعلام كرد كه تعداد دارندگان فیش های اولویت دار تا پایان آبان ماه 85 حدود 90 هزار نفر برآورد می شود.

 

درادامه این جلسه مسئولان كمیته های آسیب شناسی در حوزه های تغذیه وتداركات و مسكن از نتایج نشست های این دوكمیته گزارش مشروحی ارائه و پیشنهادات و راهكارهای كارشناسی را بیان كردند كه درهر مورد تصمیماتی اتخاذ شد.

 

كمیته مسكن با تاكید برلزوم توجه به نكات حقوقی در امضای قرارداد اجاره هتل ها با طرف های سعودی، ازامكان فراهم كردن تسهیلات لازم در حوزه اسكان و شناوربودن مدت اقامت با توجه به درخواست های زائران با هدف ایجاد آرامش بیشتر در سفر حج خبر داد و گفت: تفاهم اولیه با طرف های سعودی برای اجاره بخشی ازهتل های مورد نیاز در مكه معظمه و مدینه منوره انجام شده است كه در صورت امضای تفاهم نامه حج 97 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 

درپایان این جلسه مقررشد نتایج حاصله دردیگر كمیته های آسیب شناسی متشكل ازكارشناسان بعثه مقام معظم رهبری ، ‌سازمان حج و زیارت و كارگزاران و نیروهای خارج از مجموعه حج و زیارت درخصوص حج 96 و بررسی های صورت گرفته دركارگروه بهداشت و درمان با رعایت اولویت در نشست های آینده شورای برنامه ریزی مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود .

مدیر سایت امتیاز به خبر :