پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

آغاز صدور رواديد اربعين توسط نمايندگي كنسولگري عراق در تبريز

آغاز صدور رواديد اربعين توسط نمايندگي كنسولگري عراق در تبريز
مدير حج و زيارت آذربايجان شرقي با اشاره به استقرار نمايندگان كنسولگري عراق در تبريز گفت: صدور رواديد زائرین اربعين حسيني در تبريز از روز پنجشنبه آغاز گردیده است.

مدير حج و زيارت آذربايجان شرقي با اشاره به استقرار نمايندگان كنسولگري عراق در تبريز گفت: صدور رواديد زائرین اربعين حسيني در تبريز از روز پنجشنبه آغاز گردیده است.

 

امير روحي ملكي مدیر حج و زیارت استان: تاكنون 3 هزار و 200 نفر از اين استان براي سفر به كربلا در اربعين حسيني در سامانه سماح ثبت نام كرده اند.

وي ادامه داد: ثبت نام از زائران اربعين حسيني(ع) از اول شهريور ماه در سامانه سماح آغاز گردیده و با توجه به تجربه سال هاي گذشته که آمار ثبت نام كنندگان در روزهاي پاياني افزايش خواهد يافت از مشتاقان زیارت اربعین خواستند تا ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول ننمایند تا امکان صدور روادید در حداقل زمان ممکن میسر گردد.

روحي با بيان اينكه امكان تشرف به اربعين فقط از طريق دريافت رواديد از سامانه سماح امكان پذير است، ادامه داد: متقاضيان مي توانند با مراجعه به سامانه اينترنتي samah.haj.ir و يا با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی استان نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام كنند.

وي اظهاركرد: پوشش بيمه اي براي تمامي ثبت نام كنندگان در سامانه سماح اجباري بوده و تمامي زائريني كه در سامانه سماح ثبت نام مي كنند تحت پوشش خدمات درماني هلال احمر در داخل و خارج از كشور خواهند بود.

مدير حج و زيارت آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه تمام هزينه های ثبت نام سفر اربعین فقط به صورت اينترنتي پرداخت مي شود، از مشتاقان زيارت كربلاي حسيني خواست در دفاتر غيررسمي ثبت نام نكرده و هيچگونه وجه نقدي پرداخت نكنند.

 

ایشان با اشاره به استقرار و آغاز فعالیت کنسولگری عراق در تبریز گفتند امسال برای تسهیل و تسریع خروج زوار، روادید زائرین به صورت انفرادی صادر می شود و اعتبار ويزاي اربعين از زمان صدور ویزا به مدت 90 روز می باشد که بر اساس اين ويزا حداکثر مدت اقامت در خاك عراق نيز 30 روز خواهد بود.

 

روحی با اشاره به اینکه اعتبار گذرنامه ها از زمان خروج می بایست حداقل 6 ماه باشد از زائرینی محترمی که در سامانه سماح ثبت نام نموده اند خواست تا در اسرع وقت نسبت به واریز هزینه ها در سامانه اقدام نموده و مدارک خود را تحویل کارگزار انتخابی نمایند تا مراحل اخذ روادید ایشان طی گردد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.