جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مدت ماندگاري زوار ايراني اربعين در عراق 30 روزه شد/ افزایش اعتبار ویزای اربعین تا 3 ماه

مدت ماندگاري زوار ايراني اربعين در عراق 30 روزه شد/ افزایش اعتبار ویزای اربعین تا 3 ماه
دبير ستاد مركزي اربعين با بيان اينكه مدت ماندگاري زوار ايراني اربعين در عراق ۲۰ روز بوده كه اين ميزان افزايش پيدا كرده، افزود: براي اربعين ۹۶ بعد از هماهنگي با دولت عراق مدت ماندگاري زوار ايراني به يك ماه افزايش پيدا كرده است.

مجيد آقابابايي دبير ستاد مركزي اربعين درباره آخرين تمهيدات انديشيده شده براي صدور ويزاي زائران اربعين گفت:‌ با تدابير و هماهنگي دولت عراق، وزارت كشور و سفارت بغداد در تهران صدور ويزا سريع‌تر از سال گذشته انجام شود ضمن اينكه مي‌توان اعلام كرد تمامي امور نسبت به سال قبل با برنامه‌ريزي جامع‌تر، متقن‌تر و مشخص‌تري براي اربعين سال 96 انجام شده و فرايند انجام آن هم با نظم خاصي در حال پيگيري است.

وي ادامه داد: پيش‌بيني ما براي اربعين سال 96 افزايش تعداد زائرين به ميزان 20 درصد از سال گذشته است به طوري كه احتمالاً ميزان زائران ايراني در راهپيمايي اربعين به 3 ميليون نفر خواهد رسيد.

آقابابايي درباره احتمال لغو رواديد در اربعين سال جاري افزود: براي اربعين سال 96 بحث دريافت رواديد وجود دارد. ضمن اينكه ستاد مركزي اربعين به موضع رواديد ورودي نداشته كه منتج به تصميم‌گيري خاصي شود. همچنين تاكنون بحثي درباره لغو رواديد صورت نگرفته است.

دبير ستاد مركزي اربعين تصريح كرد: قيمت دريافت ويزا در همه دنيا رفتاري متقابل است و به همان ميزاني كه ما از زوار عراقي براي اعطاي ويزا مبالغي را دريافت مي‌كنيم طرف عراقي هم به همان ميزان در قبال اهداي ويزا به زائر ايراني مبالغي را مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينكه زوار ايراني در سال گذشته نتوانسته‌اند با وجود داشتن ويزاي اربعين به عراق سفر كنند، گفت: با رايزني‌هاي صورت گرفته مدت استفاده از اربعين از زمان دريافت ويزا، اعتبار آن تا 3 ماه افزايش پيدا كرده است.

آقابابايي با بيان اينكه مدت ماندگاري زوار ايراني اربعين در عراق در گذشته 20 روز بوده كه اين ميزان افزايش پيدا كرده، افزود: براي اربعين 96 بعد از هماهنگي با دولت عراق مدت ماندگاري زوار ايراني به يك ماه افزايش پيدا كرده است.

مديركل امور مرزي وزارت كشور در توصيه‌اي به زوار ايراني با بيان اينكه بهتر است كساني كه قصد عزيمت به عراق و حضور در راهپيمايي اربعين دارند گذرنامه‌ خود را كنترل كنند كه حداقل اعتبار گذرنامه بايد بيش از 6 ماه باشد، گفت: زوار اربعين بهتر است براي دريافت رواديد سريع‌تر اقدام كرده و دريافت آن را به روزهاي منتهي به اربعين واگذار نكنند. همچنين زمان ورود به عراق و خروج از اين كشور و مرز مشخص خود را از قبل تعيين كرد تا مشكلي در اين زمينه نداشته باشد.

وي افزود: دولت و ملت عراق ميزبان اصلي زوار اربعين هستند و ايران مسئوليت اسكان و تغذيه در اربعين ندارد لذا بهتر است بدانيم كه ما فقط كمك‌كننده و حامي دولت و ملت عراق هستيم و بايد براي ميزباني آنان احترام ويژه‌اي قائل باشيم و تصور رايگان بودن همه خدمات در عراق براي ايراني‌ها نبايد وجود داشته باشد.

آقابابايي گفت: سال قبل در توسعه زيرساخت‌هاي مرزهاي زميني اقدام خوبي صورت گرفته و آسيب‌شناسي مناسبي پس از اربعين سال 95 انجام شده كه بخشي از آنها در حال رفع است.

 

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.