جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اربعین، مانور معنوی مسلمانان/ استقرار موکب‌های آذربایجان شرقی در بصره و سامرا

اربعین، مانور معنوی مسلمانان/ استقرار موکب‌های آذربایجان شرقی در بصره و سامرا
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اربعین، بزگترین مانور معنوی مسلمانان و شیعیان است و این رویداد عظیم فرهنگی، پایگاه مستحکمی در مقابل دشمنانی است که همواره خواهان ذلت و سرشکستگی مسلمانان هستند.  

سعید شبستری در نخستین جلسه ستاد هماهنگی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، افزود: برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم اربعین می‌تواند نقش مهمی در عزت‌مندی، اقتدار و وحدت مسلمانان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مراسم بزرگ اربعین همه ساله بهتر و باشکوه تر از سال های پیش برگزار می شود عنوان کرد: امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و همچنین مشارکت خودجوش مردم، بتوانیم زمینه ساز تسهیل ورود زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به کشور عراق و تامین امنیت کامل این عزیزان باشیم.

شبستری همچنین گفت: مدیریت استان نیز آماده همکاری و حمایت از دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین می باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور، گفت: رویکرد فعالیت‌های این ستاد، مردم‌محوری و پرهیز از دولتی شدن مراسم اربعین است .

حسن استوار آذر با بیان اینکه ستاد اربعین به دنبال سامان‌دهی زائران اربعین حسینی و سفر نظام‌مند آنهاست، گفت: بر این اساس تلاش می‌کنیم خروج زائران از مرزهای کشور به صورت شبه‌کاروانی صورت گیرد.
 

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین امسال، گفت: کمیته زیرساخت در سطح کشور تشکیل شده و یکی از اهداف آن حذف هزینه‌های غیرضروری زائران است؛ در عین حال باید تفکر سفر رایگان و بدون محدودیت قانونی اصلاح شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به عملکرد ستاد اربعین استان در سال گذشته، گفت: در مراسم اربعین سال گذشته، استان آذربایجان شرقی به صورت رسمی در دو نقطه مرزی مهران و شلمچه موکب‌هایی را مستقر کرد و امسال نیز دو موکب قانونی در بصره و سامرا برای استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه اربعین امسال مصادف با 18 آبان است، گفت: موکب‌های استان به مدت 20 روز از پنج تا 25 آبان آماده ارائه خدمات به زائران در نقاط تعیین شده هستند.

در این جلسه ساختار کمیته‌های هفت‌گانه ستاد هماهنگی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تصویب و در خصوص وظایف و برنامه‌های این ستاد بحث و تبادل نظر شد.

 

مدیر سایت امتیاز به خبر :