جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

تبلیغات زهرآگین علیه حج توسط دشمنان و از خارج هدایت می شود

تبلیغات زهرآگین علیه حج توسط دشمنان و از خارج هدایت می شود
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی در همایش زائران بیت الله الحرام در تبریز گفت: تبلیغات زهرآگین علیه حج توسط دشمنان اسلام صورت می گیرد که از خارج کشور هدایت می شود.

به گزارش ائل ، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی در همایش زائران بیت الله الحرام در تبریز گفت: حج نصیب هر کسی نمی شود؛ وقتی  خداوند به حضرت ابراهیم فرمود  که حج را به مردم ابلاغ کند؛  کسانی که به ایشان لبیک کفتند؛ حج قسمت آنها می شود.

وی ادامه داد: افراد دیگری که آن زمان در حیات نبودند؛ در صلب مادر به ندای حج لبیک گفتند و بعدها و در این زمان حج نصیب آنها شده است و کسانی که نتوانستند لبیک بگویند؛ حج نصیب آنها نمی شود.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه در طول تاریخ خیلی ها آرزوی تشرف به حج داشتند ولی این توفیق به آنها نصیب نشده؛ افزود: تبلیغات زهرآگین علیه حج توسط دشمنان اسلام صورت می گیرد که از خارج کشور هدایت می شود.

ائمه در زمان حاکمان بدتر از آل سعود به حج مشرف می شدند

وی ضمن تاکید بر اهمیت حج در سیره ائمه معصومین(ع)، تصریح کرد: ائمه  در زمان حاکمان جور به حج مشرف می شدند و  ظالمان آن دوران به مراتب بدتر از آل سعود بودند.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی ادامه داد: خدا را در نظر بگیرید و مبادا بیت الله الحرام را خالی بگذارید که در اینصورت خدا به شما امان نمی دهد و شما را مواخذه می کند.

وی در خصوص اعزام زائران ایرانی به حج تمتع بیان داشت: حج امسال با تصمیم مقامات عالی نظام صورت گرفته و تصمیم نظام است و در صورتی که سال گذشته عربستان از اعزام زائران ایرانی ممانعت نمی کرد؛ به حج می رفتیم.

امسال حج آرامی خواهیم داشت

امام جمعه مراغه ضمن اشاره به فاجعه منا در حج سال ۹۴ خاطر نشان کرد: من در فاجعه منا حضور داشتم و حتی یکی از دوستان بنده نیز شهید شد اما در طول تاریخ عده زیادی در مراسم حج جان باخته اند ولی آنطور که پیش بینی می شود؛ امسال حج آرام و خوبی خواهیم داشت.

وی ضمن توصیه های لازم به زائران بیت الله الحرام، گفت: خودتان را آماده این سفر کنید و از همه حلیت بطلبید و با مال پاک به حج مشرف شوید و با پاکی ذهن و روان سفر معنوی و ملکوتی داشته باشید.

حجت الاسلام پورمحمدی ضمن اشاره به عظمت قبرستان بقیع، خاطر نشان کرد: بقیع  مدفن چهار تن از  ائمه معصومین(ع) است  و آنجا  قطعه ای از بهشت است.

وی در پایان تاکید کرد: زائران در طول سفر از اعمال خودسرانه پرهیز کنند و مطیع مدیر و روحانی کاروان خود باشند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :