جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

همایش توجیهی آموزشی حجاج 96 استان آذربایجان شرقی برگزار شد

همایش توجیهی آموزشی حجاج 96 استان آذربایجان شرقی برگزار شد
همایش توجیهی آموزشی حجاج استان آذربایجان شرقی مصادف با اولین روز دهه کرامت و سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) با حضور کلیه زائرین حج تمتع سالجاری استان و با سخنرانی مدیر حج و زیارت استان، حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی ...

همایش توجیهی آموزشی حجاج استان آذربایجان شرقی مصادف با اولین روز دهه کرامت و سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) با حضور کلیه زائرین حج تمتع سالجاری استان و با سخنرانی مدیر حج و زیارت استان، حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز از ساعت 17:30 الی 20 در محل سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.

در ابتدای همایش بعد از تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید و نواخته شدن سرود جمهوری اسلام ایران، امیر روحی مدیر حج و زیارت استان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و آغاز هفته حج، گفتند سازمان حج و زیارت براساس قوانین جمهوری اسلامی و تصمیم مسئولان محترم نظام با انجام اقدامات لازم تلاش نمود تا امسال اعزام حجاج فراهم گردیده و زائرین حدودا 32 الی 36 روز در عربستان اقامت خواهند داشت.

ایشان با اشاره به تصمیم مسئولان محترم نظام که توافق نامه برگزاری حج را انجام دادند گفتند هر چند که فراهم سازی مقدمات اعزام حجاج با تاخیر شروع شد ولی در همین مدت دو و نیم ماهه، مسکن و مقدمات لازم جهت اعزام فراهم گردید.

روحی با بیان اینکه در مدینه منوره توسعه حرم را شاهد بودیم و برخی هتلهای مورد استفاده در سالهای قبل تخریب شده بودند گفتند تامین هتلهای مورد نیاز حجاج ایرانی با تلاش همکاران مسکن و ریاست سازمان انجام پذیرفته و قراردادها منعقد گردیده است که زائرین حدود 5 شب و 6 روز در مدینه منوره اسکان خواهند یافت و لازم است از این فرصت کوتاه بهره کافی را ببریم.

ایشان ضمن اعلام استقرار همکاران مسکن در مدینه منوره و مکه مکرمه جهت انجام مقدمات پذیرش زائرین گفتند در کشور تا این لحظه حدود 20 هزار روادید صادر گردیده که سهم روادید صادر شده استان نیز تا این لحظه 1307 می باشد که تحویل مدیران کاروانها گردیده است.

وی در خصوص آغاز پروازهای اعزامی گفتند: پروازهای اعزامی استان توسط هواپیمایی سعودی از 9 مرداد ماه از فرودگاه شهید مدنی تبریز به مقصد فرودگاه مدینه منوره خواهد بود و این اعزامها تا 16 مرداد ماه ادامه خواهد یافت.

روحی ضمن اشاره به برگزاری جلسات آموزشی زائرین با حضور مدیران و روحانیون کاروانها، از ایشان خواستند تا به توصیه و تذکرات اعلام شده توجه کافی را داشته و مراعات فرمایند تا شاهد حجی آرام و روان باشیم.

ایشان به زائرین توصیه کردند در زمان زیارت ائمه بقیع، با مامورین سعودی بحث و جدل ننموده و بصورت انفرادی به بازار اعزام نشوند و حتما از برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری حداکثر استفاده را نموده و از وسایل نقلیه عمومی حج و زیارت که در جلوی هتلها جهت نقل حجاج به حرم و بالعکس استقرار یافته اند استفاده نمایند.

روحی ضمن اشاره به عدم حمل داروهای ممنوعه گفتند زائرین در خصوص داروهای خاص مورد نیاز خود با پزشک کاروانها هماهنگی نمایند و با توجه به اینکه حمل مواد مخدر باعث می گردد تا زائر بمدت 5 سال ممنوع الخروج گردد لذا لازم است که زائرین دقت و عنایت کافی را داشته باشند.

ایشان در پایان در خصوص زمان حضور در فرودگاه در پروازهای رفت گفتند که زائرین با هماهنگی مدیران کاروانها، 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.