چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

۳۱۰۰ زائر از آذربایجان شرقی عازم سرزمین وحی می‌شوند

۳۱۰۰ زائر از آذربایجان شرقی عازم سرزمین وحی می‌شوند
مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: امسال ۳۱۰۰ نفر زائر اعزام خواهند شد و ۱۱۶ نفر هم به‌عنوان عوامل برای ارائه خدمات کاروان‌ها را همراهی می‌کنند.

امیر روحی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، درباره تعداد زائران اعزامی به حج تمتع از آذربایجان شرقی اظهار کرد: امسال 3100 نفر زائر اعزام خواهند شد و 116 نفر هم برای ارائه خدمات، کاروان‌ها را همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی شده است و در دو هفته اول ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شد افزود: در حالی‌ که ابتدا 15 کاروان به ما اختصاص داده‌شده بود، با استقبال خوب هم استانی‌ها این تعداد به 22 کاروان افزایش یافت.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال رتبه پنجم در سطح کشور را ازنظر تعداد اعزام داریم گفت: با این‌ حال استقبال خوب بود و هیچ دغدغه‌ای بابت تکمیل ظرفیت کاروان‌ها نداشتیم و در حال حاضر هم اگر کسی به دلیل توصیه پزشک از سفر منع شده باشد، تعداد زیادی در نوبت هستند که جایگزین می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه اعزام‌ها از 9 مردادماه از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز انجام خواهند شد و همگی مدینه‌قبل هستند تاکید کرد: 30 نفر نیز از عوامل برای ارائه خدمات در 4 هتل مستقر خواهند شد تا در امور هتلینگ به زائران خدمات‌رسانی کنند.

ملکی درباره وضعیت آموزش زائران گفت: 10 جلسه آموزشی در نظر گرفته‌ شده که عوامل کاروان‌ها مسائل اجرایی و روحانیون برنامه فرهنگی و زیارتی را به زوار آموزش می‌دهند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :