پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مطابق با اول ذيقعده؛ هفته حج آغاز شد

مطابق با اول ذيقعده؛ هفته حج آغاز شد
هفته حج از امروز سوم مرداد ماه برابر با اول ذيقعده آغاز شد. در اين هفته برنامه‌هاي فرهنگي مختلفي در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

هفته حج از امروز سوم مرداد ماه برابر با اول ذيقعده آغاز شد. در اين هفته برنامه‌هاي فرهنگي مختلفي در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

 

  هفته حج از امروز سوم مرداد ماه برابر با اول ذيقعده آغاز شد.

در اين هفته برنامه‌هاي فرهنگي مختلفي در سراسر كشور برگزار خواهد شد. نمايشگاه عكس و پوستر در هر استان مهم‌ترين برنامه‌ اين هفته است.

«حج؛ معنويت، اقتدار ملي، همبستگي اسلامي» به عنوان شعار حج سال‌جاري انتخاب شده است و از اين رو در هفته حج با محوريت شعار حج، برنامه‌ها و موضوعات مختلفي با همين محوريت در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

در هفته حج كه از امروز سوم مرداد ماه (اول ذيقعده) آغاز شده است، نمايشگاه عكس و پوستر در سراسر كشور با همكاري دفاتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري و مديريت حج وزيارت در هر استان برگزار مي‌شود.

هر ساله يكم تا هفتم ذي‌القعده به عنوان هفته حج نامگذاري مي‌شود. در اين هفته زائران بيت الله الحرام ضمن آمادگي نهايي براي اعزام به حج تمتع، آخرين اخبار و اطلاعات مربوط به اين سفر نوراني را دريافت مي‌كنند.

براي روزهاي هفته حج طي هماهنگي‌هاي صورت گرفته توليدات متنوعي در صداو سيما با حضور كار‌شناسان و صاحب نظران حوزه حج وز يارت در نظر گرفته شده است.

در اين هفته همچنين پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه‌، نمايندگاني از سوي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت به تشريح برنامه‌هاي فرهنگي و اجرايي حج سال 96 خواهند پرداخت.

همچنين جلسات تكميلي و متمركز زائران به صورت مشترك در هر استان در هفته حج با حضور باشكوه زائران برگزار خواهد شد.

شايان ذكر است،‌در سال جاري بيش از86 هزار ايراني از سراسر كشور از 8 مردادماه تا 4 شهريور ماه به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.

335 پرواز از 20 ايستگاه پرواز وظيفه حمل و نقل زايران خانه خدا را برعهده دارند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.