پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

همایش یاوران حجاج 96 استان آذربایجان شرقی برگزار شد

همایش یاوران حجاج 96 استان آذربایجان شرقی برگزار شد
همایش یاوران حجاج سالجاری استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز با حضور مدیر حج و زیارت استان ، بعثه مقام معظم رهبری، مدیران و معاونین کاروانها و حاج آقای حاجی ابراهیمی مدیر محصولات فرهنگی در محل سالن همایشهای مجتمع فرهنگی دکتر مب...

همایش یاوران حجاج سالجاری استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز با حضور مدیر حج و زیارت استان ، بعثه مقام معظم رهبری، مدیران و معاونین کاروانها و حاج آقای حاجی ابراهیمی مدیر محصولات فرهنگی در محل سالن همایشهای مجتمع فرهنگی دکتر مبین برگزار گردید.

آقای روحی ضمن عرض خیر مقدم به یاوران حجاج و میهمانان، گفتند همانطور که مستحضر هستید با پیگیریهای مسئولین نظام و همکاران سازمان حج و زیارت، مقدمات سفر حج مهیا گردیده و انشاء ا.. شما عزیزان نیز عازم این سفر جهت انجام مناسک حج و انجام فریضه دینی خواهید بود. علی رغم برخی فضاسازیها در فضای مجازی و برخی محفلها، با عنایت الهی عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی انجام خواهد پذیرفت. با توجه به اینکه امسال عملیات ثبت نام با تاخیر و در اردیبهشت ماه آغاز گردیده بود، در حالی که در سالهای قبل ثبت نام حدود 8 ماه قبلتر آغاز می گردید، با این حال کلیه اقدامات لازم جهت اعزام حجاج انجام شد.

مدیر حج و زیارت استان افزوند: تعداد زائر اعزامی در سالهای قبل 64 هزار نفر بود که امسال 86500 نفر اعزام می شوند که با تلاش همکاران سازمان، مسکن مدینه منوره این تعداد زائر تامین گردیده است. حجاج استان در ابتدا به مدینه منوره اعزام می گردند و احتمالا جزو اولین زائرین ورودی هتلهای مدینه منوره خواهید بود. آغاز اعزام حجاج استان از 9 مرداد بوده و برگشت کاروانهای استان نیز در حدود 15 شهریور ماه خواهد بود که زمان دقیق آن از طریق مدیران کاروانها ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تامین مسکن حجاج گفتند: قراردهای تغذیه و تدارکات و حمل و نقل شهری و بین شهری و بین مشاعر نیز بسته شده است. در مدینه منوره دو آشپزخانه متمرکز داریم که مسئولیت پخت غذای زائرین را برعهده دارند و به خاطر امنیت و حفظ سلامت زائرین، مجوز پخت غذا در هتلهای محل استقرار زائرین وجود ندارد.

روحی از زائرین محترم خواست تا با عنایت به اینکه این سفر 30 الی 35 روز به طول خواهد انجامید نسبت به انتخاب مناسب هم اتاقیها با هماهنگی مدیران کاروانها اقدام نمایند و یاروان حجاج نیز بعنوان راهنمای زائرین، مساعدت و همکاری لازم را در امور فرهنگی و اجرایی و توجیه زائرین نسبت به شرایط عربستان داشته باشند.

لازم است که یاوران حجاج به زائرین در خصوص پیاده روی روزانه تاکید نمایند تا آمادگی لازم را جهت انجام اعمال کسب نمایند. زائرین محترم حتما از سرویسهای حمل و نقل مستقر در محل اسکان استفاده نمایند و تردد را به صورت خانوادگی و گروهی انجام دهند.

ایشان در انتها گفتند: با عنایت به مدت زمان زیادی که منتظر اعزام مانده ایم بهتر است که این یکماه را غنیمت شمرده و به جای بازار گردی، حداکثر بهره برداری را از این ایام و برنامه های فرهنگی ببریم تا سفری پر از معنویت داشته باشیم و با دست پر به میهن بازگردیم.

در ادامه همایش حاج آقای حاج ابراهیمی مدیر محصولات فرهنگی، توضیحات لازم را به یاوران حجاج ارائه نموده و پس از آن نیز اصول امداد و کمک های اولیه توسط کارشناس هلال احمر به حضار آموزش داده شد.


مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.