پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

دارندگان اسناد تمتع تا مورخ 31 تیرماه 85 جهت ثبت نام اولیه به شعب بانک ملی مراجعه فرمایند

دارندگان اسناد تمتع تا مورخ 31 تیرماه 85 جهت ثبت نام اولیه به شعب بانک ملی مراجعه فرمایند
آقای روحی با بيان اين مطلب که آغاز ثبت نام اوليه از واجدين شرايط تشرف به حج تمتع كه از 23 فروردين ماه آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه دارد، گفتند متقاضیانی كه تا تاريخ 31 تيرماه 1385 ثبت نام كرده اند مي توانند با مراجعه به شعب بانك...

در پي فاجعه منا در دوم مهرماه 94، عربستان سعودي با عدم اجراي مقدمات حضور حجاج ايراني، عملا مانع از حج گزاري ايرانيان در حج سال 95 شد. در پي تامين امنيت، كرامت و عزت حجاج ايراني، نخستين گروه زايران از دهه نخست مرداد جهت انجام مناسك حج تمتع عازم سرزمين وحي خواهند شد.

 

آقای روحی با بيان اين مطلب که آغاز ثبت نام اوليه از واجدين شرايط تشرف به حج تمتع كه از 23 فروردين ماه آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه دارد، اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه يك ميليون و سيصد هزار نفر در انتظار تشرف به حج هستند و امسال سهميه كشورمان افزايش يافته و به بيش از 86 هزار نفر رسيده است،


متقاضیانی كه تا تاريخ 31 تيرماه 1385 ثبت نام كرده اند مي توانند با مراجعه به شعب بانك ملي در سراسر كشور نسبت به انجام مراحل ثبت نام اوليه اعزام به حج اقدام كنند.


وی در مورد چگونگی اجرای توافقات در خصوص صدور ویزای الکترونیکی، انتقال حجاج، تامین و انتقال مواد غذایی و داروهای مورد نیاز حجاج از ایران و همچنین تدابیر لازم برای حفظ امنیت و عزت و کرامت حجاج به دیدار آقای حمید محمدی سرپرست محترم سازمان حج و زیارت و دکتر محمد صالح بن طاهر بنتن وزیر حج و عمره عربستان اشاره کرد و گفت این موارد در این دیدار به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


امیر روحی ملکی در خصوص سفر اخیر جناب آقای حمید محمدی سرپرست سازمان و هیئت کارشناسی حج به عربستان برای پیگیری مفاد تفاهم نامه حج را مفید ارزیابی کرد و افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته مسیر برای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه حج فراهم و شرایط مساعدی ایجاد شده است و در خصوص مسائل اجرایی حج پیش روی زائران نگرانی وجود ندارد.


مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی همچنین در پی توافق کلی با عربستان در خصوص حج در اسفند ماه سال گذشته و فراهم شدن بستر حضور حجاج ایرانی اعضای کمیته اجاره مسکن حجاج عازم عربستان شده و کارخود را آغاز و از آنجا که درجات هتل و کاروان ها کاملا تعیین نشده است لذا متقاضیان اولویت دار برای اعزام به حج در مقطع بعدی می توانند درجه کاروان خود را انتخاب و مابه التفاوت هزینه ها را با توجه به درجه ای که انتخاب میکنند پرداخت و ثبت نام نهایی کنند.


وی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به شعار سال، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی و استفاده از کالاهای  ایرانی و بومی اضافه نمود سازمان اهتمام جدی بر این مسئله داشته و تمام توان خود را برآن گماریده تا هر مقدار از کالاهای مصرفی در سفرهای زیارتی را از تولیدات داخلی استفاده نماید،


لذا مدیریت حج و زیارت آذربایجان شرقی ضمن حمایت از تولید کنندگان استان اعلام نمود تولید کنندگانی که توانمندی لازم در این خصوص را دارند جهت کسب اطلاعات بیشتر و اعلام آمادگی مبنی بر همکاری در موسم حج تمتع 96 لیست تولیدات و اقلام قابل ارائه خود را به حج و زیارت آذربایجان شرقی ارسال فرمایند.


مدیر سایت امتیاز به خبر :