ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

احتمال آغاز سفرعمره از ابتداي ماه صفر و بعد از تعامل سعودي‌ها با حجاج ايراني

احتمال آغاز سفرعمره از ابتداي ماه صفر و بعد از تعامل سعودي‌ها با حجاج ايراني
سرپرست سازمان حج و زيارت با بيان اينكه آغاز سفرعمره به نوع تعامل سعودي‌ها با حاجيان ايراني در حج تمتع امسال باز مي‌گردد، گفت: احتمالا آغاز اعزام به سفرعمره بعد از ماه محرم و ابتداي صفر است.
حميد محمدي درباره برنامه‌هاي سازمان حج و زيارت براي سفرعمره مفرده سال 96 گفت: سفرعمره در ابتداي سال 94 به دليل مشكل پيش آمده در فرودگاه جده و اقدام 2 پليس سعودي در هتك حرمت به 2 نوجوان ايراني متوقف شد.

وي افزود: شرط ما براي برقراري مجدد عمره به طرف سعودي در حين مذاكرات حج تمتع امسال اعلام شد و آنها رسماً به ما اعلام كردند كه اين 2 پليس محاكمه و در حال تحمل مجازات خود هستند.

سرپرست سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: برقراري عمره مفرده به نوع تعامل سعودي‌ها با حاجيان ايراني باز مي‌گردد چرا كه ما بايد از امنيت زائران ايراني اطمينان خاطر حاصل و بعد درباره اعزام مجدد به سفرعمره تصميم‌گيري كنيم.

وي تصريح كرد: فرايند اعزام به سفر عمره قطعاً به بعد از انجام حج تمتع امسال باز مي‌گردد و با توجه به اينكه انجام عمره در ماه‌هاي پاياني سال قمري است عملاً فرصتي براي مذاكرات و اعزام حاجيان ايراني به عمره نيست اما احتمالاً اين اعزام به بعد از ماه محرم و ابتداي صفر خواهد بود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :