چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

دولت دكتر روحاني نگاه مثبتي براي توسعه روابط با عربستان دارد

دولت دكتر روحاني نگاه مثبتي براي توسعه روابط با عربستان دارد
سفير ايران در عربستان گفت: دولت دكتر حسن روحاني نيز نگاه مثبتي براي توسعه روابط با عربستان سعودي دارد كه اميدواريم حجاج كشورمان در عمل بتوانند اين علاقمندي و توسعه روابط را در جهت ايجاد اتحاد و وحدت ميان مسلمانان نشان دهند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان سعودي گفت: حج امسال مي‌تواند عاملي براي ايجاد اتحاد ميان مسلمانان و رفع اختلافات و همكاري در جهت حل مشكلات جهان اسلام باشد. اميدواريم زائران ايراني نيز در اين جهت گام بردارند و از بحث‌هاي تفرقه‌انگيز كه خواست دشمنان جهان اسلام است، دوري كنند.

سيد محمدجواد رسولي محلاتي در حاشيه مراسم استقبال از نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در فرودگاه مدينه منوره، با بيان اين مطلب گفت: زائران براي تقويت بعد وحدت‌آفريني حج بايد از آنچه كه مايه وهن جهان اسلام و ميهن عزيزمان است خودداري كنند.

سفير ايران در عربستان سعودي افزود: جهان اسلام با مشكلات بسيار زيادي روبرو است و كشورهاي اسلامي بحران‌هاي زيادي را پشت سر مي‌گذارند و متاسفانه اين مشكلات باعث شده كه مردم اين كشورها تحت تاثير اين تحولات، مظلوم واقع شوند و گرفتاري‌هاي زيادي داشته باشند. از اين رو حج امسال بايد تجلي وحدت در ميان مسلمانان و جهان اسلام باشد تا در پرتوي اين وحدت بتوانيم خواست دشمنان را كمرنگ و بي تاثير كنيم.

رسولي محلاتي با قدرداني از مسئولان كشور ميزبان گفت: امسال همكاري مسئولان عربستان سعودي با كليه حجاج به خصوص حجاج ايراني همراه با يك برخورد بسيار خوب، توام با محبت، مهرباني و مهمان‌نوازي است.

وي خاطرنشان كرد: دولت دكتر حسن روحاني نيز نگاه مثبتي براي توسعه روابط با عربستان سعودي دارد كه اميدواريم حجاج كشورمان در عمل بتوانند اين علاقمندي و توسعه روابط را در جهت ايجاد اتحاد و وحدت ميان مسلمانان نشان دهند.

سفير ايران در عربستان سعودي همچنين با اشاره به برخي مقررات جديد عربستان سعودي، از زائران كشورمان خواستار شد تا نسبت به رعايت مقررات و حساسيت‌هاي كشور ميزبان اهتمام داشته باشند.

رسولي محلاتي در اين باره گفت: زائران به محدوديتي كه براي همراه داشتن حداكثر مبلغ ۵ هزار دلار وضع شده است دقت كنند. همچنين در بحث به همراه آوردن داروهاي‌شان نيز دقت داشته باشند كه با نظر پزشكان معتمد مركز پزشكي حج و زيارت، داروهاي مجاز از نظر كشور عربستان را همراه خود بياورند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :