جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

سرپرست سازمان حج و زیارت: عربستان دعوت نامه ای برای حج ارسال نکرده است

سرپرست سازمان حج و زیارت: عربستان دعوت نامه ای برای حج ارسال نکرده است
سرپرست سازمان حج و زیارت در پی انتشار خبر دعوت عربستان از ایران برای حضور در حج گفت: تا کنون هیچ دعوت نامه ای برای حج آتی از سوی عربستان به سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه کشورمان واصل نشده است.

«حمید محمدی» بدنبال انتشار خبر دعوت سعودی‌ها از ایران برای حضور در حج آتی گفت:  بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با تمام توان در پی این هستند تا مسیر مسدود شده حج که یک واجب شرعی است باز شود و حجاج ایرانی همچون حجاج سایر کشورهای اسلامی از این حق مسلم خود بهره مند گردند.

سرپرست سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دولت و مسئولین حج عربستان اعلام کرده اند که از ایران برای حضور در حج دعوت کرده اند، تصریح کرد: تا کنون هیچ دعوت نامه ای برای حج از سوی عربستان به سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه کشورمان واصل نشده است اما در صورت ارسال این دعوت نامه اگر شروط مورد نظر که متضمن عزت و امنیت زائران ایرانی باشد از سوی طرف سعودی تأمین گردد، انشاءا... شرایط حضور زائران ایرانی در حج محقق خواهد شد.

حمید محمدی با بیان اینکه در حج گذشته علی رغم پیگیری های مجدانه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خواسته ها و مطالبات بحق جمهوری اسلامی ایران از سوی طرف کشور میزبان تأمین نشد، اظهار داشت: سال گذشته بدلیل قطع روابط دو کشور ، سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عربستان تعطیل شد و طبیعتاً حضور بیش از 60 هزار زائر ایرانی در عربستان در موسم حج نیازمند تعریف سازوکاری برای پشتیبانی حقوقی و کنسولی و تأمین امنیت آنان است بدلیل اینکه هر ساله نیز شاهد بیماری و تصادف زائران در موسم حج هستیم.

وی یادآور شد: در خصوص حج گذشته تأمین سازوکار حمایت های کنسولی و حقوقی حجاج یکی از شروط اصلی ما بود که محقق نشد.


مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.