پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

پياده‌روي اربعين ظرفيتي براي وحدت امت اسلامي است

پياده‌روي اربعين ظرفيتي براي وحدت امت اسلامي است
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي گفت: پياده‌روي اربعين حسيني ظرفيتي مهم و ارزشمند براي همگرايي، وحدت و انسجام امت اسلامي است.

حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در تبريز با اشاره به اعزام صدهزار ايراني براي شركت در مراسم اربعين حسيني اظهار داشت: اين شور حسيني به يقين با شعور و معرفت مكتب حسيني همراه است كه زائران را از هزاران كليومتر دورتر به بارگاه سيدالشهدا(ع) مي كشاند.

وي با بيان اين‌كه پياده‌روي اربعين حسيني ظرفيتي مهم و ارزشمند براي همگرايي، وحدت و انسجام امت اسلامي است، خاطرنشان كرد: زائران اربعين از كشورهاي متعدد و از اديان و مذاهب مختلف براي عرض ارادت به ساحت اهل بيت عصمت و طهارت عازم كربلا مي شوند و بايستي از اين ظرفيت براي وحدت و همگرايي استفاده شود.

امام جمعه مراغه با اشاره به اين‌كه بيش از 20 ميليون زائر اربعين در امنيت در مراسم اربعين شركت مي كنند، افزود: سردمداران رژيم خودخوانده آل‌سعود بهتر است اصول و ضوابط برگزاري مراسم حج و عمره را بياموزند و بيش از اين بر طبل تفرقه و جنگ‌افروزي در كشورهاي اسلامي نكوبند.

حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي با بيان اين‌كه تهديدهاي گروهك‌ تروريستي داعش در آستانه اربعين حسيني از روي ناچاري و به دنبال شكست‌هاي متعدد در حلب و موصل است، افزود: داعش به دنبال شكست هاي اخيرش قطعا به دنبال تلافي خواهد بود، اما با اقتدار ارتش و نيروهاي مردمي عراق از انجام هر عملياتي عاجز هستند.

وي با اشاره به اين‌كه اربعين حسيني فرصتي براي رسوا كردن چهره اصلي حاميان غربي و عربي داعش در منطقه است، گفت: انتظار مي رود زائران اربعين حسيني ضمن احترام به قوانين كشور عراق، از بيان مسائلي كه منجر به تفرقه و چنددستگي ميان ديگر زوار سيدالشهدا(ع) مي شود، پرهيز كنند.

نماينده خبرگان رهبري با اشاره به اين‌كه زائران اربعين بايد بر اساس ضوابط و مقررات عراق در اين همايش عظيم اسلامي شركت كنند، افزود: با پيروزي نهايي جبهه مقاومت اسلامي در عراق و سوريه در آينده‌اي نه چندان دور شاهد اضمحلال وهابيت نيز خواهيم بود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :