پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص اطلاع رسانی و پاسخگویی به زائران اربعین

اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص اطلاع رسانی و پاسخگویی به زائران اربعین
سازمان حج و زيارت طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد اين سازمان فقط مسئول ثبت‌ نام اربعين است و در صورت بروز مشكل، مردم مي‌توانند به استانداري‌ها و نمايندگي‌هاي وزارت خارجه در استان مراجعه كنند.

سازمان حج و زيارت در خصوص اطلاع رساني و پاسخگويي به زائران اربعين اطلاعيه‌اي صادر كرد. در متن اين اطلاعيه آمده است:

با توجه به تماس‌هاي مكرر مردم و مشتاقان زيارت اربعين با ادارات كل حج و زيارت در استان‌ها به اطلاع مي‌‌رساند، همانگونه كه مردم شريف استحضار دارند، ستاد مركزي اربعين با مسئوليت وزارت محترم كشور با رويكرد تخصصي شدن خدمات رساني به زائران، براي هريك از دستگاه‌ها، وظايف و مسئوليت‌هايي را تعريف نموده است كه در اين ميان مسئوليت «كميته ثبت نام و اعزام» به سازمان حج و زيارت محول شده است.

به منظور انسجام در ارائه اخبار و اطلاعيه‌ها، در ستاد مركزي اربعين مصوب شده كه هر يك از كميته‌ها در حوزه وظايف و مسئوليت‌هاي خود اطلاع رساني نموده و به مردم عزيز پاسخگو باشند.

براي انسجام در ارائه اخبار و اطلاعات، ستاد مركزي اربعين سخنگوي رسمي تعيين كرده است و در هر يك از استان‌هاي كشور نيز ستاد اربعين با مسئوليت استانداري‌ها و همكاري ديگر دستگاه‌ها از جمله مديريت‌هاي حج و زيارت تشكيل شده‌است كه اطلاع رساني‌هاي استاني از طريق آن ستادها صورت مي‌گيرد و ادارات كل حج و زيارت استان‌ها صرفاً در خصوص مسائل ثبت نام و اعزام به مردم و زائران محترم اربعين اطلاع رساني خواهند كرد.

در ادامه به اطلاع مي‌رساند در صورت بروز حوادث و اتفاقات احتمالي براي زائران اربعين، مسئوليت پيگيري موضوع در عراق با سفارت و كنسولگري‌هاي جمهوري اسلامي ايران است كه مستندات و گزارشات مربوطه را از طريق وزارت خارجه به دستگاه‌ هاي مرتبط ارسال كنند. از اين رو هموطنان عزيز مي‌توانند در استان‌ها، اطلاعات لازم را از استانداري‌ها و نمايندگي‌هاي وزارت خارجه در استان دريافت كنند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :