پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

زائران اربعین مراقب شایعات در فضای مجازی باشند/ ثبت نام تنها از سامانه سماح امکان پذیر است

زائران اربعین مراقب شایعات در فضای مجازی باشند/ ثبت نام تنها از سامانه سماح امکان پذیر است
مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این که زائران باید مراقب برخی شایعات در فضای مجازی و همچنین صدور روادید با قیمت‌های بسیار کم باشند، گفت: نام‌نویسی از زائران تنها از طریق سامانه سماح ممکن است.

امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به استقبال مردم استان برای سفر به عتبات عالیات جهت حضور در مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: طبق اعلام سازمان و اطلاعیه‌های متعددی که منتشر شده است؛ نام‌نویسی از زائران تنها از طریق سامانه سماح ممکن است.

وی با اشاره به این‌که کنسولگری موقت عراق جهت صدور روادید زائران اربعین حسنی منطقه شمال غرب کشور در تبریز مستقر خواهد شد، اظهار داشت: از متقاضیان سفر به کربلا درخواست می شود که جهت اخذ روادید تنها از سامانه سماح و دفاتر خدمات زیارتی دارای مجوز از سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که زائران مراقب برخی شایعات در فضای مجازی و همچنین صدور روادید با قیمت‌های بسیار کم باشند، گفت: تاکنون در استان آذربایجان‌شرقی حدود 12 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و این آمار هر روز در حال افزایش است.

روحی با بیان این‌که متقاضیان می توانند در گروه‌های پنج تا پنجاه نفره در سامانه سماح ثبت نام کرده و براساس دستورالعمل سازمان، اعضای گروه هنگام خروج و بازگشت از کربلا در کنار هم باشند، گفت: کلیه هزینه ها شامل هزینه روادید، بیمه و خدمات درمانی به صورت الکترونیکی و فقط از طریق سامانه سماح پرداخت می شود.

وی با بیان این‌که امسال برای صدور روادید هیچ گونه وجهی به صورت نقد از سوی زائران پرداخت نخواهد شد و مدت ویزای اربعین 20 روزه خواهد بود، گفت: همکاران حج و زیارت استان و همچنین تمامی دفاتر و شرکت های زیارتی در شهرهای مختلف آماده پاسخگویی به همه مشتاقان سفر اربعین هستند.

مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که زائران اربعین می‌‌توانند تا 24 آبان نسبت به ثبت نام اقدام کنند، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت کشور عبور از مرزها با کارت ملی امکان پذیر نیست و زائران تنها با گذرنامه و ویزای کشور عراق و همچنین اخذ بیمه می توانند به زیارت عتبات بروند.

روحی با اشاره به جلسات متعدد هماهنگی و هم‌اندیشی ستاد اربعین در استان آذربایجان‌شرقی، گفت: امسال نیز استان با همکاری تمامی نهادها و ارگان‌های دولتی، نظامی و غیردولتی در ارایه خدمات مختلف به زائران حسینی پیشگام خواهد بود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.