جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

امنيت فراهم شود، براي اعزام زائران به حج اقدام خواهد شد

امنيت فراهم شود، براي اعزام زائران به حج اقدام خواهد شد
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه تاكنون هيچ اقدام تازه اي از سوي عربستان درموضوع فراهم شدن شرايط اعزام زائران ايراني به حج انجام نشده است، گفت: در صورت تامين امنيت و ايجاد امكانات و شرايط لازم، ايران نسبت به اعزام...

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر كه به پاكستان سفر كرده است، در گفت و گو با خبرنگاران دراسلام آباد اظهار داشت: بارها گفته ايم، ما هيچ وقت بدنبال تعطيلي حج نبوده و نيستيم و هميشه تلاش كرده ايم حج با عزت و عظمت برگزار شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت افزود: متاسفانه بدليل فراهم نشدن شرايط مطلوب و مدنظر طرف ايراني از سوي عربستان، تا كنون هيچ اقدامي در خصوص فراهم شدن زمينه اعزام زائران ايراني به حج انجام نشده است. اگر عربستان شرايط لازم از جمله امنيت و امكانات لازم را كه شرايط ضروري بر زائران هر كشوري است، فراهم كند، جمهوري اسلامي ايران سريعا براي اعزام حجاج برنامه ريزي و اقدام خواهد كرد.

سرپرست حجاج ايراني در پاسخ به اين سوال كه در صورت تامين نشدن شرايط از سوي عربستان، اعزام زائران ايراني در آينده چه وضعيتي خواهد داشت گفت: بسيار اميدوارم كه وزير حج جديد عربستان با برنامه ريزي هايي كه انجام خواهد داد، بتواند شرايط ناگوار كنوني را پشت سر بگذارد و خواسته هاي ما را محقق كند تا بتوانيم سفرهاي عمره را راه اندازي كنيم و بعداً هم زمينه براي از سرگيري اعزام زائران براي حج تمتع فراهم خواهد شد.

نماينده ولي فقيه درامورحج وزيارت همچنين ديدار امروز خود با سردار محمد يوسف وزير امور مذهبي پاكستان را بسيار مثبت ارزيابي كرد و گفت: در اين ديدار درباره انتقال تجربيات دو كشور در حوزه حج و زيارت و برنامه ريزي و تفاهم بين مذاهب مختلف گفت و گو شد.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر مسئله اسلام هراسي را كه دشمنان اسلام در جهان به راه انداخته اند خطر بزرگي براي جهان اسلام دانست و گفت: متاسفانه دشمنان بحث تروريسم را به مسلمانان نسبت مي دهند و از اين طريق مي خواهند اسلام را بد نام كنند تا در برابر گسترش و نفوذ اسلام در جهان مانع ايجاد كنند.

وي افزود: همه دانشمندان و انديشمندان جهان اسلام بايد با تبادل نظر، چهره اصيل اسلام عزيز را به مردم دنيا بنمايانند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به سفرتعداد زيادي از مردم مسلمان پاكستان به ايران براي زيارت اماكن مقدسه در شهرهاي مشهد و قم و عزيمت به عتبات عاليات از طريق ايران گفت: ما بايد همكاري هاي جدي در اين زمينه داشته باشيم و تسهيلاتي را در داخل كشور فراهم كنيم تا اين عزيزان بتوانند به راحتي به ايران سفر كنند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.