جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

آیت الله مجتهد شبستری: رسوایی نهایی متوجه عربستان سعودی و استکبار جهانی خواهد بود.

آیت الله مجتهد شبستری: رسوایی نهایی متوجه عربستان سعودی و استکبار جهانی خواهد بود.
 سعودی ها امسال با بهانه تراشی ها و بد اخلاقی ها حاضر نشدند به پیشنهادات منطقی جمهوری اسلامی ایران خصوصا در تامین امنیت جانی حجاج ایرانی به توافق برسند و صد عن سبیل الله نمود و حجاج ایرانی را از این وظیفه الهی محروم ساختند.

آیت الله مجتهد شبستری عصر امروز در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کشور و هیئت همراه، با اشاره به جنایات عربستان سعودی، اظهار داشتند: در طول تاریخ شاهد جنایات عربستان سعودی بوده ایم .

ایشان، ادامه دادند: امام راحل(ره) که در آستانه رحلت این بزرگ مرد تاریخ هستیم در پی این جنایتی که در اوایل انقلاب از سوی رژیم سعودی شکل گرفت با حکم حکومتی خود این حج را به تعلیق در آوردند، چرا که اسلام موافق آن حجی که مغایر با عزت و شرف مسلمانان باشد نیست.

ایشان افزودند: مسلمانان جهان به دنبال فاجعه منا که در اثر سوء مدیریت رژیم بی تدبیر سعودی شکل گرفت، منتظر برگزاری دادگاه بین المللی بودند تا همه مسائل فاش شود اما به خاطر لابی گری های عربستان با استکبار، این دادگاه تشکیل نشد و عدم برگزاری این دادگاه برای دیگر بر همگان مشخص کرد که عربستان دست در دست استکبار دارد.

ایشان، افزودند: سعودی ها امسال با بهانه تراشی ها و بد اخلاقی ها حاضر نشدند به پیشنهادات منطقی جمهوری اسلامی ایران خصوصا در تامین امنیت جانی حجاج ایرانی به توافق برسند و صد عن سبیل الله نمود و حجاج ایرانی را از این وظیفه الهی محروم ساختند.

ایشان تصریح کردند: رژیم سعودی مطلقا صلاحیت و شایستگی برگزاری موسم حج را ندارد و از این حرکت بزرگ و کنگره جهانی مسلمانان سوء استفاده می کنند و امیدواریم مسلمانان جهان در کنگره عظیم حج امسال با وحدت کلمه عدم شایستگی عربستان سعودی را فریاد زنند و تدبیری برای اداره حرمین شریفین بیاندیشند.

ایشان، افزودند: ایران اسلامی امروز یک قدرت بین المللی و کشوری با عزت و عظمت است و رسوایی نهایی متوجه عربستان سعودی و استکبار جهانی خواهد بود.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کردند: در مراسمات و کاروانهای زیارتی اعتاب مقدسه از افراد متعهد انقلابی و مومن استفاده شود.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.