پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

خرمشهر را خدا آزاد کرد

خرمشهر را خدا آزاد کرد
این جمله تاریخی برای همه مردم ایران آشناست. جمله‌ای که امام (ره) بعد از پایان عملیات خرمشهر و در روزهایی که همه به دنبال این بودند تا آزاد سازی خرمشهر را به گروهی خاص مرتبط دهند و شخص خاصی را قهرمان این عملیات جلوه دهند همه ن...

سوم خرداد در تاریخ اسلام نقطه عطفی است که نماد مقاومت ملت بزرگ ایران در مقابل استکبار را نشان می دهد. حماسه آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت و استقامت ملت ایران در مقابل استکبار جهانی است که در تاریخ ماندگار شده است. دشمنان اسلام با استفاده از تمامی امکانات قصد حفظ این شهر را داشتند اما جوانان با غیرت ایرانی با توکل به خدا و ایمانی که در وجودشان است نقشه های دشمنان را بر هم زده و این شور و غیرت در وجود تمام ایرانیان نهادینه شده و مقاوت با توان بیشتر در مقابل استکبار جهانی ودشمنان اسلام ایستادگی می کند که ترویج آرمان های انقلاب و اسلام در بین کشور ها از اهداف مقاومت می باشد. خون های ریخته شده در آزادسازی خرمشهر برای حفظ اسلام و ترویج مقاومت و روحیه جهادی در بین ملت های مظلوم در مقابل استکبار جهانی صورت گرفت. 

خرمشهر را خدا آزاد کرد 

این جمله تاریخی برای همه مردم ایران آشناست. جمله‌ای که امام (ره) بعد از پایان عملیات خرمشهر و در روزهایی که همه به دنبال این بودند تا آزاد سازی خرمشهر را به گروهی خاص مرتبط دهند و شخص خاصی را قهرمان این عملیات جلوه دهند همه نقشه‌ها را نقش بر آب کرد. دکترین سیاسی و الهی امام(ره) در این میان بسیار قابل تامل است چرا که در کنار حجم کم امکانات و ایثارگری‌های مردمی و رزمندگان این جمله را عنوان کردند و در حالی که ایران برای شهر خرمشهر شهدای زیادی داد اما امام پیروزی را از جانب خدا دانستند تا فراموش نشود همه چیز به کرم و لطف خداوند متعال بستگی دارد. آزادی سازی خرمشهر را شاید بتوان نقطه عطف ۸ سال جنگ تحمیلی ایران دانست که با رشادت‌های بی‌نظیر رزمندگان ایرانی از هر قشری در آن شرکت داشته و این حادثه عظیم  رقم خورد.


این پیروزی در حالی رقم خورد  که تلفات جانی زیادی برای ایران به همراه داشت و بسیاری از رزمندگان ایرانی در دفاع از خرمشهر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند. خرمشهر طی چهار عملیات آزادشد. سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یادآور نقش آفرینی رزمندگانی است که ۳۲ سال پیش خونین شهر قهرمان را با ایثار و مقاومت مثال زدنی خود آزاد کرده و نقشه شوم استکبار جهانی را برای جدا کردن بخش‌هایی از خاک ایران  نقش بر آب کردند. فتح خرمشهر  نقطه عطفی در تاریخ معاصر بود که تحقق آن با هیچ یک از معیارهای نظامی و راهکارهای اتاق جنگ قابل محاسبه نیست و بر همین اساس حماسه  آزادی سازی خرمشهر با روحیه جهادی و توکل و نماد نصرت الهی نام  گرفته است. این گونه بود که غیورمردان ارتش و سپاه و بسیج با توکل بر خدا و وحدت و فرماندهی  امام راحل (ره) یکی از بزرگ‌ترین عملیات دوران هشت سال دفاع مقدس را انجام دادند و تمامی کار‌شناسان نظامی جهان را متحیر نموده و ثابت کردند که توان طراحی و انجام بزرگ‌ترین عملیات‌ها را دارند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :