جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اوحدی: ورود به محدوده قرمز زمانبندی عملیات حج

اوحدی: ورود به محدوده قرمز زمانبندی عملیات حج
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به کارشکنی سعودی ها درباره حج امسال و پاسخ ندادن به شروط و درخواست های ایران گفت: ادامه چنین رفتاری ما را وارد محدوده قرمز زمانبندی اجرای عملیات حج کرده است.
 سعید اوحدی ، علت این كارشكنی ها را نبود هماهنگی بین وزارت حج و امور خارجه سعودی عنوان كرد.
وی اظهار كرد: طرف سعودی بر اساس وعده هایش تا امروز باید پاسخ شفافی به پشنهادهای هیات ایرانی ارایه می داد؛ اما كار شكنی طرف سعودی ناشی از عدم هماهنگی بین دست اندركاران حج و دیگر مسئولان آن كشور است كه موجب تاخیر چند ماهه در روند كار شده است.
وی با تاكید بر اینكه طرف سعودی با ایجاد تاخیر های خود، ما را به محدوده خطوط قرمز زمانی برای اجرای مسائل حج سوق می دهد، خاطر نشان كرد: ادامه روند موجود، قطعا اجرای حج امسال را با چالش مواجه خواهد كرد و با وجود قول مساعد وزیر حج عربستان در اجرای حج دچار مشكل خواهیم شد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هیات ایرانی در سفر اخیر به عربستان و مذاكره با وزیر و مسئولان حج به طرف های سعودی 20 پیشنهاد مبنی بر حفظ امنیت، كرامت و عزت زائران ایرانی ارایه داد كه بر اساس توافق طرفین، قرار بود علاوه بر ارایه پاسخ شفاف تا امروز از هیات ایرانی نیز برای انجام مذاكرات نهایی و امضاء تفاهم نامه دعوت به عمل آورند كه تاكنون هیچ اقدامی از طرف مقابل انجام نشده است.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.