پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

تعرفه همراه اول براي‌ مكالمات حجاج اعلام شد

تعرفه همراه اول براي‌ مكالمات حجاج اعلام شد
در ايام حج امسال، با سيم‌كارت‌هاي دائمي و اعتباري همراه اول، هر دقيقه تماس با ايران ۱۵۰۰ تومان، مكالمه دريافتي ۷۰۰ تومان و ارسال پيامك ۵۰۰ تومان است.
به گزارش ‍پايگاه اطلاع رساني حج، نخستين گروه از حجاج تمتع امسال امروز در اولين پرواز با حدود ۲۵۰ مسافر، از فرودگاه مهرآباد راهي عربستان شدند و در مجموع امسال ۱۹۰ پرواز در قالب ۵۰۰ كاروان از تمام نقاط كشور راهي عربستان خواهند شد.

مانند هر سال تلفن همراه يكي از ملزومات حجاج خواهد بود و اپراتورهاي تلفن‌همراه نيز علاوه بر قيمت‌هاي ثابت رومينگ، با مذاكره با اپراتورهاي كشور عربستان، تخفيف‌هايي را براي حجاج در نظر مي‌‌گيرند.

همراه اول پر مشتركين‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور نيز متناسب با اين ايام طرح‌هاي ويژه‌اي را براي حجاج ارائه كرده است.

به اين ترتيب در حج امسال در اپراتور همراه اول، هر دقيقه تماس با ايران ۱۵۰۰ تومان، مكالمه دريافتي ۷۰۰ تومان و ارسال پيامك ۵۰۰ تومان است.

متاسفانه در تجربه‌هاي سال‌هاي اخير ديده شده كه دلالان سيم‌كارت‌هاي عربي با شگردهايي از جمله گفتن اين جمله غير واقعي كه «روشن كردن تلفن همراه در كشور عربستان داراي هزينه است»، در فرودگاه‌هاي كشور حجاج را براي خريد سيم‌كارت عربي قانع مي‌كنند.

همچنين اغلب حجاج كه از تعرفه‌هاي رومينگ اپراتور خود براي ايام حج اطلاع كافي ندارند، با شنيدن اين جمله كه «مكالمه سيم‌كارت‌هاي ايراني در حج گران است» قانع شده و سيم‌كارت عربي تهيه مي‌كنند.

اما اطلاع از تعرفه مكالمات حجاج همواره از طريق سايت همراه اول و سامانه پيامكي ۸۰۷۰ مقدور است.

امكان انتقال شارژ از ايران براي زائرين از طريق سايت همراه اول و انتقال شارژ از سيم‌كارت‌هاي دائمي به اعتباري از مزاياي استفاده از سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه اول در كشور عربستان است.

تعرفه تماس با ايران در سيم‌كارت همراه اول، كمتر از تعرفه سيم‌كارت‌هاي عربي است.

همچنين براي بستگان (تماس گيرنده) كه در ايران حضور دارند مكالمه شهري محاسبه مي‌‌شود. اما در صورت استفاده از سيم‌كارت‌هاي عربي براي بستگان هزينه مكالمه بين‌الملل (هر دقيقه ۷۰۰ تومان) به مقصد عربستان محاسبه مي‌شود؛ ضمن اينكه سيم‌كارت‌هاي عربي بعد از سفر بلا استفاده هستند.

همچنين حجاج بايد به ياد داشته باشند كه مانند هميشه، هزينه مكالمات رومينگ به دقيقه رند مي‌شود. روشن كردن گوشي تلفن همراه در كشور عربستان رايگان است و هزينه‌اي ندارد و دريافت پيامك نيز رايگان است.

به زودي تعرفه ديگر اپراتورهاي تلفن‌همراه براي حج امسال نيز منتشر مي‌شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.