شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

احتمال از سرگيري سفر زائران ايراني به سوريه

احتمال از سرگيري سفر زائران ايراني به سوريه
رئيس سازمان حج و زيارت و سفير سوريه در تهران بعد از ظهر امروز با يكديگر ديدار و در خصوص پيگيري موضوع تفاهم نامه دو كشور در خصوص از سرگيري اعزام زائران ايراني به سوريه بحث و گفتگو كردند.

در نشست امروز (چهارشنبه 9 دي ماه) مهندس «سعيد اوحدي» رئيس سازمان حج و زيارت كشورمان و «عدنان محمود» سفير سوريه در تهران موضوع تفاهم نامه دو كشور مبني بر از سرگيري اعزام زائران ايران به كشور سوريه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس اين گزارش ، سعيد اوحدي در اين ديدار روابط دو كشور را عميق و ناگسستني توصيف كرد و گفت: توسعه روابط كشورها معمولا در حوزه هاي سياسي ، فرهنگي ، اقتصادي و نظامي شكل مي‌گيرد اما عمق رابطه ايران با كشور دوست و برادر سوريه در خون فرزندان دو ملت ريشه دوانده است.

وي در اين ديدار به سفر هيئت ايراني پيش از موسم حج به سوريه اشاره كرد و آن سفر را مفيد و موثر خواند .

رئيس سازمان حج وزيارت كشورمان در اين ديدار با اشاره به تفاهم نامه امضا شده ميان دو كشور مبني بر از سرگيري اعزام زائران ايراني به سوريه گفت: بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت از اين موضوع استقبال مي كنند و مردم ايران از سرگيري اين سفر را از سازمان حج دنبال مي كنند كه البته از سرگيري اين سفر مستلزم اجراي تمهيدات امنيتي و اطمينان از تأمين امنيت زائران است.

مهندس اوحدي به ديدار مسئولين ايراني در سفر اخير با نخست وزير و رئيس شوراي امنيت سوريه اشاره داشت و ابراز اميدواري كرد: با نهايي شدن پيوست امنيتي سفر زائران ايراني به آن كشور ،زمينه اجراي اين سفر زيارتي فراهم شود.

رئيس سازمان حج در پايان سخنانش به فرمايشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با مسئولان نظام جمهوري اسلامي به مناسبت ميلاد پيامبر اكرم و امام جعفر صادق(ع) اشاره و بيانات معظم له را راهگشا و تأثيرگذار در تحولات پيش رو در منطقه توصيف كرد.

«عدنان محمود» سفير سوريه در تهران نيز در اين ديدار از حمايت ها و پشتيباني هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي، دولت جمهوري اسلامي ايران و ملت شريف ايران از ملت سوريه تشكر و قدرداني كرد و گفت: مسئوليت پيگيري اجراي تفاهم نامه ميان دو كشور مبني بر از سرگيري اعزام زائران ايراني به سوريه به اينجانب محول شده است.

سفير سوريه در تهران ابراز اميدواري كرد تا با شرايط و تحولات اخير سوريه زمينه اجراي تفاهم نامه و تأمين امنيت زائران فراهم شود تا زائران با سهولت و آرامش بتوانند براي زيارت حضرت زينب(س) و حضرت رقيه(س) راهي سوريه شوند و از اين طريق روابط دو كشور نيز عمق بيشتري پيدا كند.

عدنان محمود با اشاره به اينكه مسئوليت پيگيري اجراي تفاهم نامه دو كشور به وي واگذار شده است، اعلام آمادگي كرد تا هر چه سريع تر موضوع را با جديت دنبال نمايد.

گفتني است سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت در رأس هيئتي ايراني پيش از موسم حج امسال سفري به سوريه داشت كه در اين سفر تفاهم نامه از سرگيري اعزام زائران زائران ايراني به كشور سوريه به امضا رسيد كه اميد است با تأمين تمهيدات امنيتي ، شرايط عزيمت زائران به كشور سوريه در آينده نزديك فراهم شود.
مدیر سایت امتیاز به خبر :