جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

سرپرست حجاج ايراني:حضور مبلغان در فضاهاي تبليغي بين‌المللي ضرورت دارد

سرپرست حجاج ايراني:حضور مبلغان در فضاهاي تبليغي بين‌المللي ضرورت دارد
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني گفت: حضور مبلغان شيعي در فضاهاي تبليغي بين‌المللي مي تواند بسياري از فتنه‌ها و توطئه‌هاي شوم دشمنان اسلام را خنثي كند.

همزمان با ميلاد رسول گرامي اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم جشن عمامه‌گذاري طلاب حوزه‌ها و مدارس علميه شهرستان مراغه با حضور حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني و امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت استان برگزار شد.

در اين مراسم 22 طلبه مدارس و حوزه هاي علميه شهرستان مراغه ملبس به لباس مقدس روحانيت شدند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در اين مراسم با اشاره به نقش و جايگاه تاريخي حوزه‌هاي علميه مراغه اظهار داشت: سالروز ميلاد پيامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) مناسبت‌ترين فرصت براي بازخواني رسالت حوزه هاي علميه است.

وي با بيان اين‌كه امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند طلبه فاضل و مهذب هستيم، خاطرنشان كرد: امروز جهان شاهد بي توجهي به دعوت انبياي الهي براي سعادت دنيوي و اخروي است و نتيجه اين بي‌توجهي؛ خرافات و انحرافاتي است كه امروز در نقاط مختلف دنيا شاهد آن هستيم.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر با بيان اين‌كه انبيا براي رشد و تعالي بشريت، اجراي عدل و قسط و شجاعت و ايستادگي مردم در برابر ظلم برانگيخته شدند، تصريح كرد: اسلام به دنبال گسترش عدالت و بصيرت در سراسر جهان است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با نقل روايتي افزود: در جامعه اي كه مردم نتوانند حقشان را از ظالم بگيرند، به تعالي نمي رسند، به جرأت مي توان گفت؛ اگر مكتب تشيع بدرستي به جهانيان معرفي شود، ميليون ها نفر به اين مذهب گرايش پيدا خواهند كرد، از اين رو نيازمند طلاب آشنا به زبان‌هاي خارجي براي تبليغ مكتب تشيع هستيم.

وي با اشاره به اين‌كه حضور مبلغان شيعي در فضاهاي تبليغي بين‌المللي مي تواند بسياري از فتنه‌ها و توطئه‌هاي شوم دشمنان اسلام را خنثي كند، افزود: امروز به بركت حوزه هاي علميه معارف اهل بيت به دورترين نقاط دنيا نيز نفوذ كرده است و به يقين دشمنان از اين روند ناراضي هستند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه حوزه‌هاي علميه نيازمند حضور و تحصيل نخبگان است، از پدران و مادراني كه فرزندان خود را براي تحصيل راهي حوزه‌هاي علميه مي كنند، تقدير كرد و گفت: اين مسير راه حيات طيبه است.

همچنين حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري در اين مراسم به قدمت ديرينه و تاريخي حوزه هاي علميه مراغه اشاره كرد و گفت: شهرستان مراغه همواره مهد پرورش علماي بسياري براي جهان اسلام و تشيع بوده است.

وي افزود: در حال حاضر پنج مدرسه علميه در مراغه داير است كه در اين مدارس بيش از 600 طلبه خواهر و برادر علوم و معارف اسلامي را فرا مي گيرند.

گفتني است، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در سفر به استان آذربايجان‌شرقي ضمن بازديد از موزه ايلخاني مراغه و مقبره اوحدي مراغه اي، در ديدار با اساتيد حوزه‌هاي علميه مراغه بر اهميت نقش تربيتي اساتيد حوزوي تأكيد كرد.
مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط